دو مرکز فرهنگی‌هنری کانون در استان فارس گشایش یافت

مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای جهرم و داراب هم‌زمان با سی و پنجمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کانون جهرم با زیربنای 700 مترمربع در زمینی به مساحت 419 مترمربع  در 2 طبقه احداث شده است.
در مراسم افتتاح این مرکز مدیرکل کانون استان فارس با اشاره به مراحل ساخت ساختمان شماره 2 جهرم طی 10 سال و صرف اعتبار 4میلیارد ریال گفت: این ساختمان پنجاه و چهارمین شعبه‌ی کانون در استان فارس است.
مجتبی حق‌پرست افزود: از سال تاسیس کانون تا سال 82 در مجموع 21 ساختمان و 29 شعبه در پایگاه‌های ثابت، سیار روستایی و پستی در استان فعالیت می‌کرد که این تعداد در سال 92 به 41 ساختمان و 54 شعبه رسیده و به این ترتیب طی 10 سال، 20 کتاب‌خانه به مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس -به طور میانگین هر 6 ماه 1 ساختمان- افزوده شده است.
وی یادآور شد: پس از وقف زمین توسط مرحوم ایران هنر، مراحل احداث ساختمان شماره 2 کانون جهرم از سال 77 آغاز و سند آن در سال 89 به نام کانون منتقل شد که از همان زمان هم مراحل نهایی بهره‌برداری با همه‌ی محدودیت‌های اعتباری آغاز و همان‌گونه که به وراث مرحوم هنر قول داده بودیم طی 2 سال ساختمان آماده بهره‌برداری و در سال 92 ساختمان تجهیز و از تابستان امسال کار پذیرش عضو صورت پذیرفت.
حق‌پرست افزود: از آن‌جا که شیوه‌ی کانون این است که ابتدا با جذب عضو کار خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان را آغاز و سپس به افتتاح رسمی می‌پردازد، امروز پس از گذشت بیش از 8 ماه از شروع فعالیت، مراسم رسمی گشایش مرکز انجام می‌شود.
مدیرکل کانون استان فارس در پایان سخنانش از زحمات مسوولان استان، همکاران کانون و پیمانکاران ساختمان قدردانی کرد.
مهندس ساسان تاجگردون معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس نیز ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان کانون فارس برای راه‌اندازی این مرکز، گفت: بعد از 35 سال حرکت‌های خاص نظام جمهوری اسلامی برای دگرگونی و رفع محرومیت در اقصی نقاط استان بر کسی پوشیده نیست.
وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که از اسم کانون بر می‌آید وظیفه‌ی پرورش فکر آینده‌سازان را بر عهده دارد. خوش‌بختانه حرکت‌های بسیار با ارزش و خوبی را طی سالیان گذشته در کانون شاهد بوده‌ایم.
این مقام مسوول یادآور شد هر چه دولت در این عرصه سرمایه‌گذاری کند به طور قطع آینده‌ی مملکت رشد کرده است. وی ادامه داد نظام فکری و آموزشی کشور نیازمند توجه ویژه‌ای است که به حمد الهی نظام، دولت تدبیر و امید و استاندار فارس به این مقوله توجه ویژه‌ای دارند و استاندار فارس بارها عنوان کرده که اگر قرار باشد اتفاقی در تحول فکری مملکت بیفتد بی‌شک راه آن از مسیر توسعه‌ی فرهنگی و آموزشی می‌گذرد.
تاجگردون افزود: خداوند یاری فرموده و نظام جمهوری اسلامی به این نکته توجه ویژه‌ای داشته و علی‌رغم نگاه متفاوت دولت‌ها، دیدگاه و تفکر مقام معظم رهبری در رابطه با توسعه‌ی فرهنگی و آموزشی، به عنوان سرچشمه همیشه به عنوان اصل مورد تأیید خدمت‌گزاران نظام قرار گرفته است.
وی در پایان سخنانش گفت: آرزو می‌کنیم فرزندان عزیز ما که در این کانون، پرورش می‌یابند و مباحث فرهنگی و هنری را یاد می‌گیرند، با همراهی مربیان خوبشان مباحث دین و شریعت اسلام را هم با دقت کامل فرا گیرند تا همچنان که علم و اندیشه نظام جمهوری اسلامی بر تارک دنیا می‌درخشد، در آینده این عزیزان که قرار است مدیریت کشور را بر عهده بگیرند با همین پشتکار، نقش سازنده‌ای ایفا کنند.
هم چنین مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داراب در استان فارس نیز در زمینی به مساحت 1642 متر مربع و 300 متر زیربنا در شهرک آیت الله نسابه داراب با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس، مسوولان کانون زبان استان فارس، مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس، فرماندار، شهردار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضا شورای شهر و رؤسای اداره های شهرستان داراب افتتاح شد.
کرامت قاسمی فرماندار شهرستان داراب در مراسم افتتاح این مرکزبا اشاره به مراحل ساخت ساختمان کانون شماره 2 داراب اظهار داشت: این ساختمان در شهرک آیت الله نسابه بازگشایی شده است و با دارا بودن حدود 5000 جلد کتاب و 165 عضو و تجهیزات کامل از فروردین ماه 92 در کنار امانت کتاب با اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری مشغول خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان 7 تا 17 ساله ی شهرستان داراب بخصوص شهرک های جدید التاسیس آیت الله نسابه و امام سجاد است.