نقش کانون در فرهنگ سازی قابل ستایش است

امام جمعه شهرستان فردوس گفت: کانون نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره استانی "چهره‌های ماندگار و مفاخر شهر من" با بیان این جمله از ابتکار عمل کانون در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری قدردانی کرد.
امام جمعه فردوس با بهره گرفتن از سخنان گهربار حضرت فاطمه (سلام الله علیها) گفت: امامت و معصومین وسیله‌ای برای جدایی از تفرقه است و اگر ملتی طاعت از معصومین را پذیرا شد، مسیر صحیح زندگی را طی می‌کند و برکت سخنان معصومین زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی نقش امامت و ولایت را در حفظ شیرازه انقلاب اسلامی بسیار تأثیر‌گذار دانست و خاطر نشان کرد: وحدت کلمه مردم ایران سبب شد تا صدور انقلاب که آرزوی امام راحل (ره) بود، محقق شود و با برچیده شدن ظلم و ستم آمادگی ظهور امام زمان (عج) ایجاد شود.
امام جمعه فردوس با اشاره به نام‌گذاری سال 93 از سوی رهبر انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: خوش‌بختانه مراکز فرهنگی هنری کانون با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی را در فرهنگ‌سازی بین کودکان و نوجوانان دارند و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید بیشتر از قبل به مقوله فرهنگ توجه کرد و با آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ اسلامی دنیا را به سوی معنویت سوق دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی در پایان ضمن قدردانی از همت و تلاش کانون در برگزاری سومین جشنواره استانی "چهره‌های ماندگار و مفاخر شهر من" یادآور شد: این جشنواره زمینه را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاخر و بزرگان فرهنگ، هنر و ادب شهرستان فردوس فراهم کرد تا آنان بدانند در استانی زندگی می‌کنند که شخصیت‌های برجسته ادبی، علمی، دینی و اجتماعی را در دامن خود پرورانده است.
سومین جشنواره استانی "چهره‌های ماندگار و مفاخر شهر من" صبح 31 فروردین 93 با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و برگزاری نمایشگاهی از 60 تندیس و سردیس مفاخر و مشاهیر شهرستان فردوس و خراسان جنوبی در مرکز فرهنگی هنری فردوس برگزار شد.