آموزه‌های دینی، سلامت جامعه‌ی فردا را تضمین می‌کند

نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه ایلام، کودکان و نوجوانان را مهم‌ترین قشری دانست که باید برای تعلیم و تربیت آن‌ها با ظرافت و حساسیت و بر اساس آموزه‌های دینی برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی این مطلب را در اولین دیدارش با حبیب‌الله بخشوده مدیرکل جدید کانون ایلام و کارکنان ستادی و مسوولان کانون استان بیان کرد.
بر اساس این گزارش در این دیدار ابتدا بخشوده، گزارشی از تعداد مراکز فرهنگی، هنری، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و امکانات کانون، ارایه داد و از برنامه‌های آینده و چشم‌انداز کانون سخن گفت.
 در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی برای حاضران از دغدغه‌ها و حساسیت‌های این مسوولیت در جامعه امروز سخن گفت و از کودکان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین قشری یاد کرد که باید برای تعلیم و تربیت آن‌ها با ظرافت و حساسیت و بر اساس آموزه‌های دینی برنامه‌ریزی شود.
امام جمعه ایلام با اشاره به این که نسل کودک و نوجوان نسلی تیزبین، هوشیار و با استعداد است، بر اهمیت برنامه‌ریزی برای تربیت صحیح این نسل در مسیر تحقق اهداف دینی تاکید کرد و افزود: اگر تربیت بر اساس آموزه‌های دینی باشد سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد.
نماینده‌ی ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای و تاثیر آن بر نسل فردا اشاره کرد و با بیان این که ده‌ها شبکه‌ی ماهواره‌ای در حال فعالیت بر ضد اسلام و آموز‌ه‌های اسلامی هستند و در این بین تعدادی از این شبکه‌ها به صورت اختصاصی برای کودک و نوجوان برنامه‌ریزی غیر دینی دارند.
وی اهمیت برخورد با برنامه‌های ضد فرهنگی این ماهواره‌ها را یادآور شد و افزود: باید با برنامه‌ریزی علمی و اصولی بر اساس آموزه‌های دینی، نسل فردا را در برابر این تهاجم فرهنگی مصون نگاه داشته و آگاهی و دانش لازم را به کودک و نوجوان با زبان آنان انتقال دهیم این امر باعث می‌شود تا کودک هویت اسلامی و دینی‌اش را حفظ کند و مرعوب برنامه‌های ضد دینی و ضد فرهنگی غرب نشود.