کودکان مازندرانی در سواحل دریای خزر نقش‌آفرینی کردند

کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران هنر خود را در جشنواره‌ی مجسمه‌های شنی در ساحل دریای خزر به نمایش گذاشتند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله پایانی این جشنواره با حضور 23 گروه راه‌یافته از 22 مرکز فرهنگی‌هنری کانون در شهرهای مختلف استان مازندران با همکاری شورای شهر و شهرداری روز 26 مرداد در ساحل توریستی سیترای نوشهر برگزار شد.
بر اساس این گزارش جشنواره مجسمه‌های شنی با محوریت کتاب برگزار شد و کودکان و نوجوانان شخصیت‌های کتاب مورد علاقه خود را در قالب مجسمه ‌های شنی طراحی و ساختند هم‌چنین نمایشگاهی از کتاب‌های کودک و نوجوان در محل برگزاری جشنواره برای بازدید علاقه‌مندان برپا شد.
هم‌چنین استقبال گردشگران و مردم بومی و حضور مجسمه‌سازانی از شهرهای همدان، ملایر و قم از  نکات قابل توجه این جشنواره بود که به نوعی سبب افزایش انگیزه میان شرکت‌کنندگان شد.
 
تاکید قاسم عزیزاده گرجی: ضرورت افزایش مهارت‌های ذهنی و حرکتی کودکان و نوجوانان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به این‌که تقویت قدرت تجسم و خلاقیت نوجوانان از ویژگی‌های جشنواره مجسمه‌های شنی است گفت: تلاش ما بر این است تا افزایش مهارت‌های ذهنی و حرکتی نوجوانان را تحقق بخشیم.
عزیزاده گرجی افزود: برپایی جشنواره مجسمه‌های شنی این فرصت را فراهم می‌کند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این فعالیت جذاب و پر مخاطب، نوجوانان را به انجام کارهای گروهی تشویق کرده و حس مشارکت را در آن‌ها ارتقا دهیم.
وی بیان کرد: شناخت، کشف و تقویت مهارت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های نوجوانان در کنار یکدیگر و هم‌چنین شناخت محیط اطراف و استفاده از آن به عنوان یک ابزار هنری را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی دانست.
عزیززاده گرجی خاطرنشان کرد: در مرحله پایانی نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی که در شهرستان نوشهر در ساحل منطقه تفریحی و توریستی سیترای نوشهر برگزار شد از مراکز فرهنگی‌هنری کانون شهرهای ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه، چالوس، نوشهر، کلاردشت، قایمشهر، بابل، آمل، نور، دلگشا، کتالم، رامسر، تنکابن، جویبار، کیاکلا، نشتارود، پل‌سفید، کیاسر، کلاردشت، محمودآباد، فریدونکنار و کتاب‌خانه‌های سیار بابل، نکا و فریدونکنار نیز حضور داشتند.
 
 معرفی برگزیدگان جشنواره مجسمه‌های شنی
آیین پایانی نخستین جشنواره استانی مجسمه‌های شنی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در ساحل سیترای نوشهر برگزار شد و گروه‌های برتر معرفی شدند.
بر اساس این گزارش در این مراسم از میان 23 گروه شرکت ‌کننده هیئت داوران گروه مجسمه‌سازان شنی شهرستان نکا متشکل از علی‌رضا توکلی، رضا زارع و امیررضا معلمیان با خلق اثر هنری دایناسور برگرفته از کتاب دایناسورهای دوران پیش از تاریخ رتبه نخست را به دست آورد.
هم‌چنین گروه‌های اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون دلگشا از هچیرود چالوس و گروه عضو مرکز شمار 2 کانون بابل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب و از سوی برگزار کنندگان تندیس بلورین و جوایز جشنواره را دریافت کردند.
در عین حال اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون نوشهر نیز عنوان گروه برگزیده جشنواره مجسمه‌های شنی مازندران را در نوشهر دریافت کرد که اعضای این گروه سیدعلی حسینی، پارسا ترابی و محمدرضا امیری بودند.