مراکز کانون سرشار از انرژی و شادابی است

رییس امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی ریاست جمهوری در بازدید از دو مرکز فرهنگی‌هنری 20 و 22 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران فضای این مراکز را سرشار از شادابی و انرژی مثبت دانست که به افراد منتقل می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسعود شکرالهی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور در این محیط با نشاط آن را بسیار مناسب و آماده برای حضور و فعالیت کودکان و نوجوانان دانست.
وی که به همراه معاون خود و یکی از کارشناسان این حوزه به دعوت مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی کانون و به منظور رفع برخی موانع در ساختار تشکیلاتی و چارت سازمانی این نهاد در این مراکز حضور یافته بود با اشاره به لزوم توسعه و گسترش این گونه مراکز فرهنگی‌هنری گفت: امروز متوجه شدم مربیان این مراکز با تجربه و توان‌مند هستند و در خور شان نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: به یقین کانون به تنهایی نمی‌تواند همه کودکان و نوجوانان کشور را زیر پوشش خود قرار دهد بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم برای توسعه‌ی فعالیت‌های خود با سازمان‌هایی مانند شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، بهزیستی و دیگر فعالان این حوزه تعامل و همکاری داشته ‌باشید و از ظرفیت‌ها و منابع آن‌ها کمک بگیرد تا بخشی از کمبودها جبران شود.
شکرالهی هم‌چنین در مورد افزایش تعداد مراکز کانون خاطرنشان کرد: در این که مراکز باید افزایش پیدا کند شکی نیست اما ساختار دولتی کانون محدودیت‌هایی را برای جذب نیروی انسانی ایجاد کرده است که مساله باید بررسی شود به نظر من کانون می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی فعالیت‌های فرهنگی‌هنری خود را در این مراکز گسترش دهد.
محسن فضلی معاون فرهنگی‌کانون که به همراه مدیرکل کانون استان تهران و تعدادی از کارشناسان کانون، رییس امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی ریاست جمهوری را همراهی می‌کردند در این‌باره گفت: مقام معظم رهبری به تولیدات و فعالیت‌های کانون نگاه ویژه‌ای دارند که همین امر موجب ابلاغ دستور ایشان برای خارج شدن کانون از شمول اصل 44 قانون اساسی شد.
وی افزود: بخش فرهنگ یک بخش زیان‌ده از نظر منابع مالی در کشور است و همین امر موجب می‌شود تا بخش خصوصی برای ورود به این حوزه تمایلی نداشته باشد، از طرفی کانون پیش از این بخش‌هایی از فعالیت‌های خود را که قابل واگذاری بوده به بخش خصوصی واگذار کرده است.
وی با بیان این‌که در حال حاضر کانون با همین تعداد مراکز در کشور با کمبود بیش از 180هزار ساعت مربی هنری، 120هزارساعت مربی ادبی و 140 نیروی تمام وقت روبه‌رو است اظهار امیدواری کرد با بررسی بیشتر و حمایت ریاست امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی ریاست جمهوری در ساختار تشکیلاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنگری صورت گیرد تا موانع موجود برطرف و کودکان و نوجوانان بیشتری از خدمات فرهنگی کانون بهره‌مند شوند.
گفتنی‌است بازدید از بخش‌های مختلف ستادی کانون استان تهران و ارایه گزارش کارشناسان هربخش پایان بخش بازدید رییس امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی ریاست جمهوری و همراهان وی از کانون بود.