قصه‌ها گوش جان آدمی را نوازش می‌دهند

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با حضور در مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: قصه تاثیر تربیتی بر کودکان و نوجوانان دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا یونسی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در هفدهمین جشنواره قصه‌گویی (مرحله استانی ) که در کانون مازندران برگزار شد، عالم هستی را جلوه و تجلی ذات الهی دانست و اظهار داشت: خلقت انسان، هنر خداوند است که خداوند برای آفرینش آن به خودش تبریک گفت.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این‌که قصه عقل را بارور می‌کند، گفت: قصه خوب، گوش جان آدم را نوازش می‌دهد.
وی با تاکید بر اهمیت قصه‌های فاخر، گفت: هر چقدر قصه‌های فاخر و ارزشمند بیشتر گفته شود سبب می‌شود دریچه دانایی بر جان کودکان باز شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این‌که مربیان کانون رسالت عظیمی دارند، تصریح کرد: هر سخن مربی تاثیر عمیقی بر دل و جان کودکان می‌گذارد.
یونسی کودکان را امانت خداوند دانست و تاکید کرد: هرچه سخن مربیان زلال‌تر باشد همچون آب، عطش تشنگان را برطرف می‌کند.
یونسی با تاکید بر این‌که در معرفت دینی هیچ امری تباه نمی‌شود، گفت: سخنی که از معرفت، عقل و اراده تجلی پیدا کند، به گوش جان کودکان می‌نشیند.
درحالی‌که مرحله‌ی استانی جشنواره‌‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون در بسیاری از استان‌های کشور برگزار شده یا در حال برگزاری است، استقبال از این رویداد فرهنگی در میان مربیان و اعضای مراکز کانون روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.
گفتنی است؛ طی چند روز گذشته جشنواره‌های قصه‌گویی در استان‌های چهار محال و بختیاری و اصفهان به پایان رسید و اکنون استان‌های تهران، قم، کرمان، کرمانشاه، البرز، مازندران و خوزستان در حال برگزاری این جشنواره هستند.
مرحله‌ی نهایی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی قرار است دی ماه امسال در یکی از استان‌های کشور برگزار شود.