کد خبر: 235510
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
اظهار رضایت مسوولان شهرستان جاسک از عملکرد کانون

معاون فرماندار و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر جاسک در استان هرمزگان در دومین نشست انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی رضایت خود را از عملکرد کانون در این شهرستان اعلام کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست مراد زرهی معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان جاسک ضمن قدردانی از عملکرد کانون در بخش ترویج کتاب‌خوانی خواستار فراهم کردن زمینه لازم برای بهره‌مندی کودکان روستایی از امکانات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شد.
وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده و بازدید‌های مستمری که از مرکز فرهنگی‌هنری کانون صورت گرفت متوجه شدیم این مرکز در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان توانسته به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.
رییس کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرستان جاسک اظهار امیدواری کرد با کمک و همکاری مسوولان شهری و کانون زمینه‌ای را فراهم کنیم تا مربیان کانون با حضور در روستاها به کودکان و نوجوانان روستایی هم در حد امکان خدمات فرهنگی ارایه کنند.
در این نشست هم‌چنین عباس اشرافی‌جاسکی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر جاسک گفت: عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه ترویج کتاب‌خوانی شایسته قدردانی است.
وی افزود: با توجه به این‌که کانون در حوزه کودک و نوجوان دارای مربیان باتجربه و کتاب‌خانه تخصصی است باید تلاش کنیم زمینه را برای دسترسی همه دانش‌آموزان به این امکانات فراهم‌ کنیم.
سیده‌حمیده حسینی جانشین مسوول مرکز جاسک نیز در این نشست  ضمن ارایه گزارشی از عملکرد کانون در بخش کتاب‌خوانی گفت: رسالت اصلی کانون ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان است و مرکز فرهنگی‌هنری جاسک نزدیک به 5 سال است که به‌طور جدی در این زمینه فعالیت دارد.
وی برگزیده شدن اعضای این مرکز در سطح استان و راه یافتن به مرحله کشوری در بخش کتاب‌خوانی را از جمله موفقیت‌های این مرکز فرهنگی‌هنری دانست و خاطر نشان کرد: مربیان این مرکز آمادگی هرگونه همکاری با کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان جاسک را دارند و پیشنهاد می‌کنند در صورت امکان ایستگاه‌های مطالعه در اماکن عمومی شهر راه‌اندازی شود تا تمام مردم بتوانند از امکان مطالعه در زمان‌های فراغت خود برخوردار شوند.
گفتنی است: دومین نشست انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان جاسک در محل سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزارشد.