انتقال مرکز فرهنگی‌هنری کانون تکاب به ساختمان جدید

با افتتاح مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر تکاب بیش از 180 عضو این مرکز، مکان موقت این مرکز را ترک و به ساختمانی تازه تاسیس شده نقل مکان کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مرکز که پروژه‌ی ساخت آن از سال 1385 با برپایی مراسم کلنگ‌زنی آغاز شده بود تیر ماه سال 1392 به صورت موقت در ساختمان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون دارای 180 عضو و 2هزار و 500 جلد کتاب است.
در پایان پروژه‌ی ساخت این مرکز در شهر تاریخی تکاب در جنوب شرقی استان آذربایجان غربی آیینی برای گشایش رسمی این مرکز فرهنگی‌هنری برپا شد تا معاون فرمانداری این شهر افتتاح آن را به تمام کودکان و نوجوانان این شهرستان که به گفته‌ی وی صاحبان اصلی این مجموعه هستند تبریک بگوید.
این مرکز با دارای 718 متر مربع زیر بنا است و با اعتباری نزدیک به 6800میلیون ریال احداث شده است.
در مراسم رسمی گشایش مرکز کانون تکاب که معصوم قلی‌زاده سرپرست کانون استان و صادق عباس‌زاد مدیر اجرایی ساختمان‌های دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان ادارات مختلف شهرستان تکاب حضور داشتند از عباس‌زاد و خلیل محبت‌خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.
حسن عباسی معاون فرماندار شهرستان تکاب در این مراسم با اشاره به این نکته که امروز اگر کودکان و نوجوانان ما مسلح به علوم روز باشند می‌توانند آینده‌ی روبه رشد و درخشانی را برای جامعه‌ی فردای ایران رقم بزنند، گفت: زمینه‌ی این رشد در کانون فراهم می‌شود و فعالیت‌های کانون بسترساز توسعه‌ی فرهنگی در جامعه است و سازمان‌های مختلف با این نگاه باید از فعالیت‌های آن حمایت کنند.
عباسی در ادامه افزود: باید با حمایت از مجموعه‌های غنی فرهنگی مانند کانون و با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان جلوی رخنه‌ی دشمن را در جبهه‌ی فرهنگی بگیریم.

کانون و نیم‌قرن سابقه در کشف و پرورش استعدادهای کودکان ایرانی
سرپرست کانون استان آذربایجان‌غربی نیز در مراسم گشایش ساختمان مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهرستان تکاب با اشاره به توجه و اعتماد مسوولان نظام، از نیم قرن سابقه‌ی درخشان کانون در راه کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های مهم این مجموعه‌ی فرهنگی یاد کرد.
معصوم قلی‌زاده با تاکید بر نگاه دقیق و جامع دین مبین اسلام به مقوله‌ی تربیت گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اندختن نیم‌قرن سابقه به عنوان سرمایه‌ای مهم، به تربیت کودکان اهتمام خاصی دارد.
قلی‌زاده در ادامه با اشاره به سابقه و خوش‌نامی کانون در میان مخاطبان، خانواده‌ها و اهل هنر و ادب افزود: بسیاری از فرهیختگان تاریخ هنر و ادب کشور فعالیت خود را از کانون آغاز کرده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اصلی‌ترین نمایندگان ایران در مجامع فرهنگی بین‌المللی نام برد و گفت: مرغک کانون به عنوان یک نشان معتبر از جایگاه ویژه‌ا‌ی در مجامع بین‌المللی برخوردار است و این حاصل تلاش شبانه‌روزی هنرمندان، نویسندگان و مربیانی است که توان و تلاش خود را وقف کودکان و نوجوانان می‌کنند.
قلی‌زاده در پایان از تلاش‌های فریدون سید‌مصطفوی مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیرکل فعلی آموزش و پرورش استان که با نگاه بلند و آینده‌نگری بستری را فراهم کرد تا امروز این مرکز برای کودکان و نوجوانان تکاب راه‌اندازی شود قدردانی کرد.