کودکان ایلامی قصه‌ی فریدون را در قالب نمایش خلاق اجرا کردند

کودکان عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صالح‌آباد استان ایلام داستان «فریدون و پسران» شاهنامه فردوسی را در قالب نمایش خلاق برای هم‌سالان خود اجرا کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعضای هنری این مرکز پس از شنیدن قصه‌ی فریدون  در برنامه قصه‌گویی مربیان مرکز، اقدام به بازنویسی و برجسته‌سازی بخش‌هایی از این داستان شاهنامه کرده و در ادامه به صورت نمایش برای دوستان خود اجرا کردند.
بر اساس این گزارش، این نمایش خلاق، یکی از داستان‌های جذاب شاهنامه فردوسی را روایت می‌کند که در بخشی از آن، فریدون در کالبد اژدها پسران خود را برای فرمانروایی سرزمین‌های ترکستان، روم و ایران مورد آزمون قرار می‌دهد.
در عین حال در این نمایش، کودکان ایلامی تلاش کردند به صورت اجرای عملی ضمن معرفی شخصیت‌های اسطوره‌های ایران باستان و مضمون‌‌های قصه‌های کهن اهمیت آموزه‌هایی مانند عدل و داد در قصه‌های ایرانی را به همسالان خود یادآوری کنند.
گفتنی است نمایش خلاق از جمله فعالیت‌های جذاب هنری کانون است که در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در مراکز ثابت و سیار کانون در سراسر کشور صورت می‌گیرد ودر پایدارسازی اعضای نوجوان کانون نقش مهمی دارد.