گشایش 4 مرکز کانون در استان کردستان در آینده‌ای نزدیک

چهار مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در شهرهای صاحب، موچش، بانه و مریوان احداث و تجهیز شده، در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سهیلا شیخی مدیر کل کانون استان کردستان با اعلام این خبر گفت: در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان سه میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به ساخت این مراکز اختصاص پیدا کرد که این مراکز اکنون آماده گشایش و بهره‌برداری است.
 وی با اشاره به این که پیش از این از محل همین اعتبارات یک کتاب‌خانه سیار روستایی راه‌اندازی شده است افزود: مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های بانه و مریوان هر دو با زیربنای 584 مترمربع و مراکز کانون در شهرهای صاحب و موچین  هردو با زیربنای 294 متر مربع احداث شده که تمامی این مراکز دارای سالن نمایش و سینما، مطالعه ،کارگاه‌های آموزشی و بخش‌های مختلف فرهنگی است.
مدیر کل کانون استان کردستان ساخت این مراکز را یک حرکت رو به جلو در استان کردستان دانست و یادآور شد: گشایش این مراکز یک حرکت ارزشمند فرهنگی  در عرصه خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان است.
شیخی در ادامه عنوان کرد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستری مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادها، غنی‌سازی اوقات فراغت، آشنایی بیشتر  با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و انواع سرگرمی‌ها و تفریح‌های فرهنگی و آموزشی کودکان و نوجوانان است                        
وی در پایان خاطر نشان کرد از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سنندج بخشی نیز به احداث کانون زبان ایران اختصاص پیدا کرده که این مراکز نیز در دست ساخت  قرار دارد و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد به بهره‌برداری رسیدن آن باشیم.
گفتنی است در حال حاضر نزدیک به 26 هزار کودک و نوجوان کردستانی عضو 16 مرکز ثابت و 2 کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در این استان هستند و از خدمات فرهنگی آن بهره‌مند می‌شوند.