بیوک ملکی: مهارت درست خواندن را به کودکان آموزش دهیم

بیوک ملکی شاعر و نویسنده صاحب‌نام کودک و نوجوان هم‌زمان با برنامه‌های هفته‌ی کتاب در نشست نقد ادبی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد حضور یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست ملکی با اشاره به فعالیت‌های مراکز کانون، نقش مربیان را در آموزش مهارت درست خواندن کودکان و نوجوانان بسیار مهم دانست.
وی از مربیان کانون خواست تا در کارگاه‌های ادبی مراکز، خوانش صحیح شعر را نیز به اعضا آموزش دهند.
ملکی در نشست نقد کتابش با عنوان «بیا بگیر سیب را» پای صحبت‌ها و نقد اعضای انجمن ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مشهد نشست و پس از شنیدن نظر اعضا در رابطه با این کتاب یادآور شد بچه‌های مشهد بسیار ریزبینانه شعرها را بررسی کرده‌ند که این نشان دهنده توجه ویژه مربیان ادبی کانون مشهد به مقوله شعر و ادبیات است و جای خوشحالی دارد.
این شاعر کودک ونوجوان در ادامه تصریح کرد مربیان باید تلاش کنند استعدادهای بچه‌ها را به خوبی شناسایی و اطلاعات لازم را در اختیار اعضای علاقه‌مند به ادبیات به‌ویژه در زمینه‌هایی از قبیل: تفاوت شعر و قصه، ایجاز و تمثیل و دیگر صنایع ادبی به عنوان ویژگی‌های اصلی شعر قرار دهند.
در پایان این نشست پس از پرسش و پاسخ، شاعران مشهدی حاضر در نشست از قبیل: عباس‌علی سپاهی‌یونسی، اسدالله اسحاقی، منیره هاشمی، طیبه ثابت و سایر شرکت‌کنندگان به خوانش جدیدترین آثار خود پرداختند.
گفتنی است تعدادی از استادان و دانشجویان فعال در حوزه ادبیات کودک نیز در این نشست حضور داشتند.