نمایش خلاق در تربیت کودکان معجزه‌ می‌کند

نویسنده و کارگردان تئاتر کودک در پودمان آموزشی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تاثیر نمایش خلاق در مسایل تربیتی کودکان را شبیه معجزه دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آناهیتا غنی‌زاده مدرس دوره 3 روزه آموزش نمایش خلاق در قم با بیان این مطلب افزود: اگر نمایش خلاق به شیوه صحیح برای کودکان مورد استفاده قرار گیرد شاهد اتفاقات خوبی در زمینه‌های تربیتی خواهیم بود ضمن این‌که بزرگ‌ترین هدف آن، ایجاد لذت در کودکان است.
وی در این دوره‌ی آموزشی، ابتدا مربیان را با تعریف نمایش خلاق و میزان تاثیر آن در مخاطبان کودک آشنا کرد و در ادامه ضمن انجام بازی‌های نمایشی در کارگاه‌ها، در زمینه‌ی نقش خلاقیت، تمرکز و اعتماد به نفس در نمایش خلاق، مطالبی را ارایه کرد.
این مدرس دانشگاه هم‌چنین در مورد تفاوت نمایش خلاق با تئاتر یادآور شد: تئاتر یک کار تولیدی است که برای اجرا در صحنه آماده می‌شود و تاثیرگذاری آن با نمایش خلاق متفاوت است.
 بیان ویژگی‌های نمایش خلاق، نقش مربی در انجام فعالیت‌های گروهی و  نقش انواع بازی‌ها در نمایش خلاق از دیگر مباحث مطرح شده در این پودمان آموزشی سه روزه بود.
این نویسنده و کارگردان تئاتر در بخش دیگری نیزدر قالب کارگاه‌های عملی، تکنیک «نمایش قصه‌گو» را به مربیان فرهنگی استان قم آموزش داد.
بر اساس این گزارش این پودمان آموزشی با هدف آشنایی بیشتر مربیان با روش‌های انجام نمایش خلاق و بهره‌گیری از آن در جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان مراکز برگزار شد.
گفتنی است انجام بازی‌های مختلف مورد استفاده در فعالیت «نمایش خلاق» و کار عملی، بخش قابل توجهی از این پودمان آموزشی را به خود اختصاص داده بود.
هم‌چنین کتاب‌های «نمایش خلاق» نوشته‌ی آناهیتا غنی‌زاده و «مقدمه‌ای بر آموزش خلاقیت نمایشی برای کودکان» نوشته‌ی فائزه فیض شیخ‌الاسلام از جمله منابع معرفی شده در این دوره بود.
محمد مخلصی مدیرکل کانون استان قم نیز با حضور در این پودمان آموزشی ضمن تاکید بر نقش اثر گذار نمایش خلاق در تربیت غیر مستقیم مخاطبان، گفت: نمایش خلاق یک آزمایشگاه واقعی زندگی است و فعالیتی است که در عین سادگی و با به‌کارگیری امکانات کم به دنبال تاثیرگذاری عمیق در کودکان و نوجوانان است.
وی افزود: نمایش خلاق فعالیتی است که متشکل از چند فعالیت است و مهارت‌های نوشتاری، هنری و نمایشی اعضا را نیز در دل خود دارد.
مدیرکل کانون استان قم در پایان ابراز امیدواری کرد این پودمان آموزشی  موجب افزایش توجه مربیان به این فعالیت باشد  تا به صورت فرایندی و با اهداف تربیتی در خدمت اهداف کانون قرار گیرد.
پودمان آموزشی «نمایش خلاق» به مدت 24 ساعت آموزشی طی روزهای 2 تا 4 آذرماه در مرکز فرهنگی‌هنری شماره‌ 6 کانون استان قم برگزار شد.