کد خبر: 236910
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
سوگواره عاشورایی کانون فارس 13 آذر برگزار می‌شود

دهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس روز 13 آذر 93 در محل مجتمع فرهنگی‌هنری کانون شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی حق‌پرست مدیرکل کانون استان فارس با اعلام این خبر گفت: این سوگواره در دو سطح استانی و کشوری با محوریت بررسی نقش فاطمه صغری و کودکان عاشورا با حضور دکتر محمدرضا سنگری عاشورا پژوه و دیگر پژوهش‌گران این حوزه برگزار می‌شود.
حق‌پرست تصریح کرد: مخاطبان سوگواره در دو بخش استانی و کشوری اعضای نوجوان مراکز، مربیان، کارشناسان و کارکنان کانون هستند.
وی افزود: صاحبان آثار برتر بخش کشوری (شعر و داستان) به سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس دعوت شده و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
هم‌چنین نمایشگاهی از آثار برگزیده در محل برگزاری سوگواره برپا خواهد شد و آثار برگزیده در کتاب ویژه‌ی دهمین سوگواره‌ی عاشورایی کانون فارس نیز به چاپ خواهد رسید.
گفتنی است پیش از این کتاب «فاطمه عاشورا» نوشته‌ی دکتر محمدرضا سنگری شامل پژوهشی درباره‌ی فرزندان حضرت سیدالشهدا (ع) و واگویه‌های فاطمه‌ی عاشورا به عنوان منبع در اختیار مراکز فرهنگی‌هنری کانون قرار گرفته بود.