خلق 2 هزار و پانصد اثر در همایش هجدهم

دبیر هجدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی از ارسال نزدیک به 2 هزار و پانصد اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سمیه یاوری با اعلام این خبر گفت: این آثار در 10 بخش جداگانه با موضوع وجوه شخصیتی حضرت علی‌اکبر و حضرت قاسم (علیهماالسلام) در دو بخش انگلیسی و فارسی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
وی با اشاره به اعلام فراخوان انگلیسی این همایش در قالب شعر و داستان عنوان کرد: فراخوان فارسی همایش نیز به صورت کشوری و در قالب‌‌های شعر، داستان، مقاله، نشریه الکترونیکی، نقاشی، عکس، قصه‌گویی، پویانمایی (انیمیشن)، پرده‌خوانی و خوش‌نویسی منتشر شد.
کارشناس مسوول ادبی کانون کرمان با اشاره به این که درصد شرکت‌کنندگان از سایر استان‌های کشور به نسبت سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته است یادآور شد: علاوه بر حضور پررنگ اعضا و مربیان کانون کرمان در این همایش از 25 استان دیگر نیز آثار زیادی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
یاوری افزود بر اساس نظر داوران آثار خلق شده در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده است که در این میان 204 اثر در بخش شعر، 324 اثر داستان، 15 مقاله، 538 اثر نقاشی، 88 اثر قصه‌گویی، 1142 اثر در قالب عکس، 26 نشریه الکترونیکی، 56 اثر خوشنویسی، 28 پرده‌خوانی و 4 اثر پویانمایی (انیمیشن) مورد داوری قرار گرفته است.
وی هم‌چنین یادآور شد: روند داوری آثار ارسالی به این همایش مانند سال‌های پیش با کدگذاری و بدون نام خلق‌ کننده اثر در اختیار داوران همایش قرار گرفته و پس از بررسی تمام آثار، نفرات برگزیده در هر بخش به صورت جداگانه و به تفکیک اعضا و مربیان معرفی شده‌اند.
دبیر همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان در پایان، تجلیل از برگزیدگان، برگزاری نشست‌هایی با حضور  دکتر محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر عاشورایی، برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده و کارگاه‌های تخصصی را از جمله برنامه‌های مراسم پایانی همایش در روزهای 27 و 28 آذر 93 عنوان کرد.
گفتنی است علی زنگی‌آبادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان نیز در نشستی با مسوولان برگزاری همایش ضمن ارزش‌مند دانستن و ارج نهادن به این حرکت کانون کرمان در ترویج و اشاعه فرهنگ‌ عاشورایی در کشور آمادگی مجموعه‌ی آموزش و پرورش را در برگزاری هر‌چه بهتر این برنامه با کانون اعلام داشت.

اسامی برگزیدگان همایش عاشورایی کرمان