رایزنی‌ها درکهگیلویه و بویراحمد برای گسترش مراکز کانون

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در نخستین هفته‌های آغاز مدیریت و در دیدار با مسوولان، رایزنی‌های خود را برای گسترش فضاها و مراکز کانون در شهرهای مختلف استان آغاز کرده است.

به گزارش ادارهکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عیسی گرجی‌زاده طی این دیدارها ضمن ابراز این خواسته، خواهان توجه بیشتر مسوولان به فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون این استان شد.
وی در دیدار با امام جمعه، فرماندار و رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دنا، همچنین نماینده‌ی مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی در حالی خواستار گسترش مراکز کانون در این استان شد که پیش از این سخنرانان مراسم معارفه‌ی این مدیر جدید در یاسوج در روز 19 آذر همگی بر کمبود مراکز کانون در این استان تاکید داشتند.
در همین حال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 18 مرکز فرهنگی، هنری شامل 11 مرکز ثابت، 5 مرکز سیار روستایی و 2 کتاب‌خانه پستی است اما کودکان و نوجوانان برخی از شهرهای این استان از دارا بودن مرکز فرهنگی هنری کانون محروم هستند.

رسالت کانون کشف و پرورش استعدادها
بر همین اساس امام جمعه شهرستان دنا در دیدار با مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسالت کانون را پرورش استعدادها و هدایت آن به‌سوی رسالت اسلامی، جامعیت بخشیدن به افکار و رشد کودک به‌صورت متوازن و متعادل عنوان کرد.
حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد افزود: علی‌رغم کمبود امکانات، کارهای ارزشمندی صورت گرفته است امیدوارم شناخت نیازها، با برنامه‌ریزی به سرانجام برسد تا زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان از خدمات بهتر و مناسب‌تر فراهم شود.
امام جمعه شهرستان دنا در این دیدار به نقش ارزشمند کانون در بین جامعه هدف اشاره کرد و اظهار داشت: کانون پرورش فکری باید توجه خاصی به امر آموزش و تربیت کودکان در کنار سرگرمی داشته باشد.
مدیرکل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با بیان این‌که تربیت یک انسان، تربیت یک نسل را به دنبال خواهد داشت به دغدغه‌های کانون در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی، تجیهزات و مباحث مالی از جمله مسایلی است که کیفیت برنامه کانون را تحت‌ پوشش قرار می‌دهد.
عیسی گرجی‌زاده بر ضرورت توجه ویژه مسوولان شهرستان دنا به مرکز فرهنگی هنری کانون تاکید کرد و افزود: بخشی از نیازهای تجهیزاتی و سایر مسایل با مساعدت و همراهی مسوولان شهرستان محقق خواهد شد.
مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بر مبنای اصول اسلامی را از اهداف و فعالیت‌های کانون عنوان کرد.
دیدار با رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دنا و بازدید از مرکز فرهنگی هنری سی‌سخت از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل کانون به شهرستان دنا بود.

کانون نقش به‌سزایی در شکل‌گیری شخصیت کودکان دارد
فرماندار شهرستان دنا نیز در دیدار با مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون نقش به‌سزایی در تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص دارد.
علی میرتاج الدینی فرماندار شهرستان دنا تصریح کرد: اجرای کارهای فرهنگی هنری علاقه و احساس مسوولیت افراد را می‌طلبد و البته مربیان کانون، برنامه‌ها را به صورت جهادی به کودکان و نوجوان ارایه می‌دهند.

تاکید نماینده‌ی مردم در مجلس بر گسترش فعالیت‌های کانون
در نشستی که با حضور نماینده‌ی مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد پیرامون گسترش فعالیت‌های کانون در شهرستان‌های دهدشت، چرام، بهمئی و لنده بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست مدیر کل کانون کهگیلویه و بویراحمد نیز توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری دهدشت به عنوان یکی از مراکز با سابقه، فعال و مطرح در سطح استان مطرح کرد.
گرجی‌زاده با اشاره به توسعه جمعیتی و بافت شهری شهرستان کهگیلویه و وجود مربیان توان‌مند و متعهد و اعضای کودک و نوجوان مستعد در این مرکز، لزوم ایجاد شعبه‌ی دوم کانون و واحد پستی در این شهر را یادآور شد.
وی با بیان مسایل و مشکلات موجود در این مرکز افزود: شهرها و بخش‌های چرام، قلعه رئیسی، دیشموک و سوق، سرفاریاب و چاروسا فاقد مرکز فرهنگی هنری هستند که امید است نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی همکاری‌های لازم را در جذب اعتبارات برای این شهرها مد نظر داشته باشد. 
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌محمد بزرگ‌واری، نماینده‌ی مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی موارد بیان شده توسط وی را قابل پی‌گیری و حل دانست و قول مساعد داد تا در زمینه‌ی احداث مرکز دوم کانون در دهدشت و تامین زمین با همکاری شهرداری و مسکن شهرسازی اقدام لازم انجام شود.
وی نیز ضمن تقدیر از پی‌گیری‌های مدیر کل کانون استان برای توسعه‌ی فضاهای فرهنگی در شهرستان‌ها گفت: این گونه سرمایه‌گذاری‌ها برای نسل‌های آینده، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای تربیت کودکان است.