کلنگ ساخت مرکز فرهنگی هنری کانون مادوان به زمین زده شد

هم‌زمان با جشن‌های سی و ششمین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ ساخت اولین مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مادوان در استان کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این مراسم که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار، شهردار و شورای شهر مادوان، رییس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد عیسی گرجی‌زاده مدیرکل کانون این استان گزارشی در مورد این پروژه ارایه کرد.
وی گفت: این نخستین مرکز فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان است که در شهر مادوان احداث می شود که در فاز اول آن برای آماده سازی و کلنگ‌زنی، بیش از 900 میلیون ریال هزینه شده است.
گرجی زاده اظهار داشت: بیش از یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 و 500 میلیون ریال نیز از اعتبارات ملی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری این مرکز فرهنگی هنری اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای تکمیل و بهره‌برداری فاز اول طرح مرکز فرهنگی هنری مادوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیش از دو میلیارد و 400 میلیون ریال است که برای تکمیل نهایی به بودجه بیشتری نیاز دارد.
مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یادآور شد بیش از 800 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی این شهر مشغول به تحصیل هستند اما از امکانات فرهنگی و هنری لازم برخوردار نیستند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد چشمگیر جمعیت شهرستان مادوان طی سال‌های اخیر در زمینه فضاهای فرهنگی و هنری کمتر اقدامی صورت گرفته است امیدواریم با حمایت مسوولان برای راه‌اندازی مرکز فرهنگی‌هنری کانون تا پایان سال 94 بتوانیم بخش از نیازهای فرهنگی کودکان ونوجوانان این شهر را برآورده کنیم.
مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به این‌که در حال حاضر 18 مرکز ثابت و سیار کانون در سطح استان فعال است گفت: راه اندازی مراکز کانون در شهرهای لوداب، چرام و سوق نیز در اولویت‌ قرار دارد.