کد خبر: 239905
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
گشایش پنج کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی کانون در گلستان

پنج کتاب‌خانه سیار روستایی به همراه یک فروشگاه سیار عرضه محصولات فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گلستان، افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در سی و ششمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مینی‌بوس‌های تجهیز شده به امکانات کتاب‌خانه‌ای کانون و یک دستگاه کاروان در قالب فروشگاه سیار فعالیت خود را در روستاهای شهرستان‌های گرگان، علی آباد، گالیکش، آق قلا و گمیشان آغاز کرد.
استاندار گلستان در آییین افتتاح کتاب‌خانه‌های سیار کانون گلستان با اشاره به اهمیت مطالعه در اسلام گفت: ارتقای هر جامعه‌ای به کتاب بستگی دارد و هر جامعه‌ای که خواندن را از دست بدهد ارتقا پیدا نمی‌کند. ورود به کتاب‌خانه و مطالعه کتاب، یعنی روبرو شدن با تفکرات بزرگ، حقایق بزرگ و انسان‌های بزرگ است.
حسن صادقلو افزود: کتاب نشر دهنده‌ی حقایق است. رسالت دستگاه‌هایی که در عرصه و عرضه کتاب فعالیت دارند؛ رسالتی قابل توجه و مهم برای نشر تدبر، تفکر، علم و دانش در دنیای پیشرفته نوین، است.
استاندار گلستان با توصیه به مطالعه به کودکان و نوجوانان تصریح کرد: با وجود تمام پیشرفت‌ها و رسانه‌های رقیب، همچنان کتاب راحتی و آرامش خود را دارد و هر کس که بتواند به صورت مستقیم کشف علم کند تعالی آن نسبت به آنچه که می‌شنود بهتر و زودتر است.
مدیرکل کانون گلستان نیز، در این مراسم، از نگاه استاندار نسبت به مباحث فرهنگی و به ویژه حوزه کودک و نوجوان قدردانی کرد و آن را مایه دل‌گرمی و مشوق مربیان و خادمان عرصه کودک دانست.
عبدالرحیم سیفی با مهم خواندن مقوله کتاب و تاثیر آن در توسعه استان، ارایه خدمات فرهنگی به تمامی کودکان و نوجوانان استان را از رسالت‌های مهم کانون دانست.
مدیرکل کانون گلستان با اشاره به وظایف کتاب‌خانه‌های سیار و لزوم خدمات رسانی فرهنگی به کودکان مناطق روستایی، اظهار امیدواری کرد: تا با استقرار این کتاب‌خانه‌های سیار در روستاهای استان، شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای کودکان و نوجوانان باشیم.
وی گفت: اگرچه برای افتتاح چنین پروژه مهمی کلنگی به زمین زده نشده و اعتبار میلیاری صرف نشده است اما کلنگ این پروژه همت و غیرت و اعتبارش همدلی و همراهی عزیزانی است که با تمام وجود و از سر صدق نیت امکانات خود را در اختیار کانون قرار دادند.
سیفی از مدیران کل آموزش و پرورش و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی در واگذاری وسایل نقلیه و تهیه قفسه‌های کتاب و اهدای کتاب حوزه خانوده ویژه اولیای کانونی قدردانی و اظهار امیدواری کرد این حرکت رو به جلو در استان ادامه یابد.
وی در پایان، چند پیشنهاد به استاندار گلستان داد و از وی خواست تا ابلاغ مشاور جوان استاندار به مشاور کودک، نوجوان و جوان استاندار تغییر یابد.
وی همچنین خواستار اختصاص بخشی از درآمدهای زکات برای ارایه خدمات فرهنگی به کودکان مناطق محروم در قالب کتاب‌خانه‌های سیار شد و از استاندار خواست تا به کارمندان توصیه کند که در هر ماه یک کتاب از برای فرزندان خود خریداری کرده و در سبد فرهنگی خانواده خود جای دهند.
گفتنی است تا قبل از این استان گلستان مجموعا دارای 17 مرکز ثابت و سیار اعم از: 14 مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک سیار شهری و یک کتابخانه پستی بود که با شروع به‌کار 5 کتابخانه سیار روستایی تعداد مراکز استان به 22 مرکز افزایش پیدا کرد و قرار است این کتاب‌خانه‌ها به روستاهای شهرستان‌های گرگان، گالیکش، گمیشان، آق قلا، علی آباد کتول در راستای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و همچنین کتاب‌رسانی خدمات رسانی کنند.