اعلام حمایت استاندار از توسعه‌ مراکز کانون در فارس

استاندار فارس گفت که از گسترش مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف این استان حمایت می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید محمد احمدی در دیدار با علیرضا حاجیان‌زاده تاکید کرد که در این زمینه می‌توان از کمک‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا  نیز یاری گرفت.
استاندار فارس در این ملاقات که در محل استانداری در شهر شیراز صورت گرفت، یادآور شد که تکیه بر روش‌های سنتی نمی‌تواند در حوزه‌های فرهنگی موثر باشد و کانون باید برای افزایش بازدهی، در شیوه‌های کار خود تجدید نظر کند و دست به نوآوری بزند.
احمدی تاکید کرد که برای ایجاد این تحول، کانون می‌تواند از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز کمک بگیرد.
در این ملاقات مدیرعامل کانون نیز با تشریح فعالیت‌های کانون توضیح داد که به دنبال گسترش ارتباط با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف هستیم و تمرکز بر روی مسایل پشتیبانی و لجستیکی نباید باعث صرف وقت و انرژی و دور شدن از وظایف اصلی ‌شود.
علیرضا حاجیان‌زاده با یادآوری این نکته که مقام معظم رهبری به مسایل و مشکلات کانون توجه جدی نشان می‌دهند، اضافه کرد که ایشان در سفر به استان‌ها بودجه‌های مناسبی را برای ساخت مراکز کانون اهدا می‌کنند.
مدیرعامل کانون در ادامه به استاندار فارس گفت: کانون با توجه به امکانات و محدودیت‌هایش همچنین شیوه‌ی کاریش - که جذب مخاطب را کاملا اختیاری و به دور از اجبار می‌داند - به دنبال این نیست همه‌ِ کودکان ایران را جذب کند اگرچه افزایش امکانات و مراکز، باعث جذب بیشتر کودکان و نوجوانان خواهد شد.
وی همچنین از برنامه‌های کانون برای گسترش ارتباطات رسانه‌ای و حضور بیشتر در رسانه‌ی ملی خبر داد و گفت: با افزایش فعالیت‌های رسانه‌ای و دعوت مدارس به مراکز، به دنبال پوشش عمومی فعالیت‌های کانون هستیم.
مجتبی حق‌پرست مدیرکل کانون فارس نیز از استاندار خواست به ایجاد یک مجتمع بزرگ کانون در شیراز و احداث دو مرکز کانون در شهرهای جهرم و اقلید کمک داده شود.
وی توضیح داد که کانون در سراسر استان فارس دارای 55 مرکز فرهنگی‌هنری و 35 شعبه کانون زبان است اما کمبود مراکز کانون در برخی از شهرها به ویژه در شیراز به چشم می‌خورد.
هیات همراه مدیرعامل را در این ملاقات محسن فضلی معاون فرهنگی و محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون تشکیل می‌دادند.
این ملاقات صبح روز 7 اسفند 1393 و هم‌زمان با برپایی شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی ویژه مربیان و اعضای ارشد کانون سراسر کشور در شیراز صورت گرفت.