امام جمعه زاهدان: کانون را دریابید؛ اتاق فکر کشف استعدادهاست

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از کانون پرورش فکری به عنوان اتاق فکر کشف ظرفیت‌ها و استعدادهای کودکان ونوجوانان یاد کرد و خواستار توجه بیشر به آن شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با مدیرعامل کانون تاکید کرد که اغلب شیوه‌ها و روش‌های آموزشی رسمی و دانشگاهی و حتی رسانه‌های جدید قالبی است و الگوهای خاص مورد نظر خود را تحمیل می‌کنند اما کانون فضایی است که در آن بچه‌ها با اختیار وارد می‌شوند و حق انتخاب دارند. زمانی می‌توانیم ظرفیت‌های کودکان را شناسایی کنیم که فضای آموزشی تحمیلی و گفتمان بچه‌ها قالبی نباشد.
وی که در زاهدان و در دفتر خود پذیرای علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون بود تاکید کرد که کانون، حلقه اتصال خانواده و مدرسه است و باید آن را تقویت کرد و رشد و توسعه داد تا جوهر خود را نمایان سازد.
امام جمعه زاهدان در عین حال اضافه کرد کشف استعدادها به تخصص نیاز دارد و این که، بتوانیم بشناسیم چه کسی برای چه کاری مناسب است. کانون می‌تواند این مساله را به خوبی رصد کند.
آیت‌الله سلیمانی با اشاره به عملکرد کانون در برپایی جشنواره رضوی در حوزه‌ی کودک و نوجوان تصریح کرد کانون با دور شدن از آن آموزش‌های قالبی و روی آوردن به موضوع‌های دینی باعث شد تا آثار و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمندی در حوزه‌ی فعالیت‌های دینی شناسایی شود.
در این دیدار که هم‌زمان با سفر مدیرعامل کانون به زاهدان صورت گرفت، علیرضا حاجیان‌زاده نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های کانون در سطح کشور و تاکید بر اهمیتی که مقام معظم رهبری و مسوولان جمهوری اسلامی برای فعالیت‌های کانون قایل هستند، خاطر نشان کرد: این توجه، هم شیرین و نشاط‌آور است و هم بار مسوولیت سنگینی را بر دوش کانون می‌گذارد و ما با تاکیدات معظم له مبنی بر توجه به مسایل دینی و انقلاب در فعالیت‌های کانون، مسایل دینی را در لایه‌های درونی تمامی فعالیت‌های خود دنبال می‌کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد در حوزه مسایل دینی با سامان دهی فعالیت‌های داخلی کانون، ظرفیت‌های بیرونی هم به هم متصل شود و از دستگاه‌ها و ظرفیت‌های بزرگ‌تری استفاده کنیم.
در این دیدار حجت‌الاسلام مجتبی ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه، همچنین محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون هم حضور داشتند.