کد خبر: 241267
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
امام جمعه راین از برنده اول مسابقه نقاشی ژاپن تجلیل کرد

امام جمعه شهرستان راین در استان کرمان از فاطمه محلاتی برنده جایزه اول بخش مسابقه نقاشی کشور ژاپن تجلیل کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نوجوان 10 ساله جایزه اول بخش بین‌الملل پانزدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «جی کیو ای» کشور ژاپن در سال 2014را از آن خود ساخته و پیش از این نیز از سوی معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست مورد تجلیل قرار گرفته بود.
بر همین اساس حجت‌الاسلام حمید اسماعیل‌پور نیز در مراسم تجلیل از این نوجوان هنرمند گفت: زمینه‌های ذوق و استعداد در کودکان و نوجوانان ایرانی فراوان است و کانون بستری برای درخشش این استعدادها در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی است.
امام جمعه راین با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش در کنار یک‌دیگر در حوزه‌ی تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند، اظهار داشت: گستره‌ی وسیعی از کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی این دو مجموعه هستند و باید زمینه‌ای فراهم شود تا ذوق، خلاقیت و استعداد آن‌ها شکوفا شود.
اسماعیل‌پور در ادامه یادآور شد افتخار ما این است که در عرصه‌ی دانش، علم و فن‌آوری نام‌آور هستیم و اگر زمینه‌ای فراهم شود تا این ظرفیت و استعدادها در مسیر درست هدایت شود، همواره در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی خواهیم درخشید.
وی با اشاره به این‌که ایده و فکر که یک کودک 9 ساله ایرانی در پاس‌داشت و حفظ محیط زیست به جامعه جهانی عرضه و توانسته است رتبه نخست جهانی را کسب کند، خاطر نشان کرد: این موفقیت نشان‌دهنده‌ی این است که کودکان و نوجوانان ایرانی از هوش و استعداد زیادی برخوردارند که باید شناسایی و پرورش داده شوند.
امام جمعه راین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مکانی مناسب برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان دانست و عنوان کرد: با همکاری و تعامل بیشتر دو مجموعه کانون و آموزش و پرورش می‌توان فرصتی را برای بهره‌مندی همه‌ی کودکان و نوجوانان از تخصص و ظرفیت موجود در کانون فراهم کرد.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور اضافه کرد باید تلاش کنیم تا این‌گونه موفقیت‌ها اتفاقی و تصادفی نباشد و از مجموعه‌ی وسیع دانش‌آموزی استان کرمان شاهد موفقیت‌های بیشتری در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.