تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و هلال احمر کرمان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و جمعیت هلال احمر استان کرمان با هدف آموزش‌های امدادی بشردوستانه و پیش‌گیری از آسیب‌های جسمی و روانی کودکان و نوجوانان در هنگام وقوع حوادث امضا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تفاهم‌‌نامه در دو ماده و 10 بند با هدف افزایش آموزش‌های امدادی و نهادینه‌سازی فرهنگ نوع‌دوستی و خدمات بشردوستانه در بین کودکان و نوجوانان منعقد شده است.
بر اساس این گزارش در این تفاهم‌نامه با اشاره به وضعیت حادثه‌خیزی استان کرمان بر لزوم توجه جدی و زیربنایی به آموزش‌های بشردوستانه امدادی و اقدام پیش‌گیرانه در جهت کاهش آسیب‌ها و تلفات ناشی از حوادث و سوانح به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان تاکید شده است.
 در عین حال افزایش آگاهی عمومی و آموز‌ش‌های همگانی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون و تعامل در اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مشترک از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شده است.
بر اساس این تفاهم‌نامه، جمعیت هلال احمر استان کرمان متعهد شده است نسبت به برگزاری دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه ویژه مربیان و اعضای کانون و تهیه محتوای آموزشی اقدام کند.
 هم‌چنین عضویت کارکنان کانون پرورش فکری در جمعیت هلال احمر و ارایه خدمات دارویی، درمانی، توان‌بخشی و ارایه خدمات حمایتی به خانواده‌های کم‌تر برخوردار کانون در چهارچوب دستورالعمل‌ها از دیگر تعهدات جمعیت هلال احمر به طرف دوم این تفاهم‌نامه است.
در همین حال، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان طرف دیگر این تفاهم‌نامه، تعهداتی از جمله بسترسازی مناسب برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی، همکاری در تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی مورد نیاز جمعیت هلال احمر، عضویت فرزندان کارکنان هلال احمر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و همکاری مراکز فرهنگی‌هنری شهرستان‌ها با شعب هلال احمر در اجرای برنامه‌های مشترک را برعهده گرفته است.
این تفاهم‌نامه به مدت یک سال در سراسر استان کرمان قابل اجراست و در صورت توافق  دو طرف قابل تمدید خواهد بود.