شیوه‌های علمی کانون ارزش‌ها را ماندگار می‌کند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهادی یاد کرد که با استفاده از شیوه‌های موثر علمی ارزش‌ها را در بچه‌ها ماندگار می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید‌کمال‌الدین حسینی در مراسم معرفی مدیرکل جدید کانون استان خراسان‌رضوی با تاکید بر این موضوع گفت: کانون باید به خاطر این ویژگی منحصر به فرد بر خود ببالد چرا که بسیاری از نهادهای فرهنگی عریض و طویل در کشور در حال فعالیت فرهنگی‌اند اما روش کانون علمی و اثرگذار است و امیدواریم به جایی برسیم که کانون الگوی کارهای فرهنگی در کشور باشد.
وی ضمن قدردانی از محمود سلیمانی به خاطر عملکرد مثبت و حضور موثرش در مدت زمانی که سرپرستی کانون استان را برعهده داشت از جواد محقق نیشابوری مدیرکل جدید به عنوان شخصیتی فرهیخته و اندیشمند و مولف یاد کرد.
در این مراسم هم‌چنین سید‌جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی نیز به عنوان سخنران دیگر گفت: کانون با تولیدات و فعالیت‌های خود، کودکان و نوجوانان را به سمتی هدایت می‌کند که کتاب بخوانند و هنر بیاموزند و این همان سند تحول آموزش و پرورش است.
حسینی در ادامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند روحیه پژوهش، حرکت مهارتی و نگاه میدانی را به آموزش و پرورش تزریق کند.
دکتر محمدعلی شامانی معاون فرهنگی کانون نیز در این آیین طی صحبت‌هایی یادآور شد: هیچ فردایی بدون بچه‌ها وجود ندارد و اصحاب سیاست باید بدانند که بدون بچه‌ها راه به جایی نمی‌بریم.
وی افزود اگر بخواهیم بر بلندای جهان نام محمد صلی‌الله، پیامبر مهربانی بر گل‌دسته‌ها تکرار شود گام اول این‌جاست.
شامانی نیز ضمن قدردانی از محمود سلیمانی که با حضورش فضایی دوستانه و مناسب جهت کار فرهنگی را در خراسان‌رضوی ایجاد کرد خطاب به جواد محقق نیشابوری مدیر‌کل جدید کانون گفت: مطمئن باشید همکاران جدید شما در کانون، شما را خوب می‌فهمند و روزهایی خوب و پر از فعالیت‌های پرثمر، پیش رو دارید.
محمود سلیمانی مشاور مدیرعامل و سرپرست سابق کانون خراسان‌رضوی نیز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عنصر قدرت یک کشور، فرهنگ است و کانون یکی از دستگاه‌های موثر فرهنگی جامعه است. باید به حاملان فرهنگ احترام گذاشت و فضایی امن و آرام را برای فعالیت موثر آنها ایجاد کرد.
جواد محقق‌نیشابوری مدیر‌کل جدید کانون خراسان‌رضوی به عنوان سخنران پایانی این مراسم در صحبت‌های کوتاهی گفت: کارکردن برای کودکان و نوجوانان و کمک به اعتلای فکر و اندیشه آن‌ها را باید افتخاری برای خود دانست.
محقق نیشابوری با اشاره به این‌که ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه به عنوان یکی از درس‌های اصلی تدریس اوست افزود: کانون از نظر من محل فعالیت عمیق فرهنگی است نه کار تبلیغاتی و به همین دلیل آن را متفاوت با دیگر نهادها می بینم.
وی خطاب به همکاران گفت: من به کانون آمده‌ام تا در کنار شما و با استفاده از تجربه‌های ارزشمندتان در خدمت کودکان و نوجوانان باشم.
این مراسم صبح روز شنبه 10 مرداد 94 با حضور معاون فرهنگی کانون، مشاور اجرایی مدیرعامل، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی، مدیریت استانی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، رییس دانشکده ثامن‌الحجج و جمعی دیگر از مسوولان، دانشگاهیان و کارکنان ستاد و مراکز فرهنگی کانون استان برگزار شد.