ساماندهی آموزش‌های کانون متناسب با نیاز‌های روز کودکان

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ساماندهی آموزش‌های مربیان بر اساس نیاز‌های روز کودکان خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی‌رضا کرمانی در اولین گرد‌هم‌آیی اقدام پژوهان کانون در سال 94 در ارومیه ‌گفت: تغییرات دنیای کودکی در عصر جدید بنیان هرگونه سیاست‌گذاری در کانون است.
وی افزود  با توجه به این‌که کانون یکی از مهم‌ترین نهاد‌ها در حوزه کودک در کشور است باید تلاش کنیم با نگاهی نو به نیاز‌های کودکان، آموزش‌های لازم را به مربیان ارایه کنیم.
کرمانی یادآور شد: هر تغییری در نوع نگرش در مورد کودکان بهتر است از مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون آغاز شود و این مستلزم آموزش‌های مناسب برای داشتن مربیانی همراه با کودکان امروز است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توجه و تعمق در فلسفه آموزشی کانون گفت: تغییرات دنیای امروز تعریف کودکی را تغییر داده است و ما به عنوان بزرگ‌سالان باید خود را آماده آینده‌ای کنیم که کودکانی متفاوت از گذشته آن را ساخته‌اند.
کرمانی نگاه جدید دنیای کودکی را رسالتی تازه برای مربیان کانون دانست و گفت: بر خلاف تمامی تعابیر گذشته در خصوص کودکان، پژوهش‌گران بر این باورند که کودکان امروز در کنار بزرگ‌سالان قرار دارند و نه پایین‌تر و به نوعی بازتعریف کننده فرهنگ هستند.

گسترش رویکرد پژوهش‌مدار در میان مربیان کانون
جواد زاهدی مدیر کل کانون استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که زیر بنای توسعه، پژوهش است گفت: آموزش در پیوند با پژوهش قرار دارد و آموزشی موفق خواهد بود که خاستگاه پژوهشی داشته باشد.
زاهدی پرسش‌گری را اولین گام پژوهش دانست و افزود: برای داشتن کودکان و نوجوانانی پرسش‌گر لازم است در گام اول مربیان پرسش‌گر داشته باشیم بنابراین آموزش مربیان برای این امر از ضروریات و اولویت‌هاست.
مدیرکل کانون استان در ادامه با اشاره به حساسیت‌های موجود در ورود به دنیای کودکان گفت: این حساسیت‌ها و مشکلات نیازمند تحقیق و پژوهش‌های گسترده‌ و حمایت مسوولان و زمینه‌سازی‌های مناسب است.
اولین گردهمایی اقدام پژوهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سال 94 با حضور کارشناسان استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان، قزوین و مازندران روزهای 6  و7 مرداد در مجتمع فرهنگی هنری شهید رسول فرخی کانون ارومیه برگزار شد.
کارشناسان اداره کل آموزش و پژوهش کانون کشور و اقبال قاسمی پویا پژوهش‌گر و استاد دانشگاه به عنوان مدرس در این گردهم‌آیی پژوهشی حضور داشتند.