افتتاح کانون زبان ایران شعبه سنندج

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از بهره‌برداری ساختمان جدید کانون زبان ایران شعبه سنندج تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سهیلا شیخی، در خصوص آخرین وضعیت کانون زبان ایران شعبه سنندج گفت: این پروژه، جزو پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان بوده که در حال احداث است.
وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 1530 مترمربع و زیربنای سه هزار و 444 متر مربع در چهار طبقه از سوی اداره‌کل نوسازی استان به عنوان دستگاه اجرایی و شرکت آباد شهر تدبیر به عنوان مشاور پروژه در حال اجراست.
شیخی گفت: اعتبارات پروژه در دو ردیف سفر و تفاهم‌نامه در مجموع به مبلغ 43 میلیارد ریال است که حدود 25 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
مدیر‌کل کانون کردستان پیشرفت فیزیکی پروژه را بیش از 40 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با اقدامات در دست انجام، این پروژه از نظر مسایل فیزیکی امسال به اتمام خواهد رسید.
شیخی افزود: این مجموعه شامل مرکز شماره 4 کانون سنندج، کانون زبان ایران، سالن آمفی تئاتر و... بوده که اعتبار مورد نیاز برای تجهیز پروژه پیش‌بینی شده است.
وی، این پروژه را اولین پروژه‌ی وسیع کانون زبان ایران در سنندج و استان عنوان کرد و گفت: ساخت این مجموعه با این کیفیت و وسعت، یادگاری ارزشمند در پرونده کاری سازندگان آن است که نتیجه آن به کودکان و نوجوانان خواهد رسید و در عین حال اظهار امیدواری کرد که کودکان و نوجوانان شهر سنندج بتوانند هر چه سریع‌تر از این امکانات به نحو مطلوب استفاده کنند.
شیخی در ادامه یادآور شد: این پروژه اواخر امسال و در نهایت در نیمه اول سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیر‌کل کانون کردستان، به مصوب شدن این پروژه طی سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان اشاره و زمان اجرای پروژه را سال 92 اعلام کرد.
وی تصریح کرد: کانون ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد ذهنی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان دارد و ایجاد کانون زبان و مرکز فرهنگی هنری کانون در سنندج می‌تواند نوید بخش توسعه فرهنگی باشد.
شیخی گفت: احداث مراکز فرهنگی هنری کانون سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید، چراکه خروجی آن می‌تواند در توسعه کشور اثرگذار باشد.
مدیرکل کانون کردستان اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان سنندج دارای 4 مرکز فرهنگی و هنری است که به کودکان و نوجوانان این شهرستان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می‌کند و با احداث مرکز جدید، مرکز فرهنگی و هنری شماره 4 و کانون زبان ایران به عنوان ظرفیتی جدید در خدمت کودکان و نوجوانان خواهد بود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که تعداد بیش از 26 هزار نفر از کودکان و نوجوانان کردستانی به شکل مداوم از خدمات کانون بهره‌مند هستند، افزود: مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارایه 40عنوان فعالیت فرهنگی هنری می‌پردازند که قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه‌دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفال‌گری، تکه‌چسبانی، گفت و گوهای آزاد و ... از آن جمله است.
شیخی تأکید کرد: رسالت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترویج فرهنگ اسلامی و ملی در جامعه است.
ساختمان جدید با تخریب ساختمان فرسوده مرکز قدیمی شماره 4 کانون سنندج در زمین همان مرکز احداث شده است و اکنون زبان‌آموزان کانون زبان ایران و اعضای مرکز کانون در ساختمان‌های استیجاری به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود ادامه می‌دهند.