اربعین تکمیل کننده فرهنگ عاشوراست

دکتر محمدرضا سنگری گفت: کربلا خالص‌ترین و پاک‌ترین انقلاب تاریخ است و اربعین تکمیل کننده فرهنگ عاشورا است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر محمدرضا سنگری، نویسنده و عاشورا پژوه در در مراسم یازدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با بیان این مطلب افزود: هنر انسان‌های بزرگ این است که بر ایمان و آرمان خودشان تا آخر می‌مانند.
عضو هیأت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا قرن‌ها پیش در دنیا روی داده است و هنوز بعد از گذشت این مدت برای کشته‌های لشکر حق در این حادثه مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌شود.
سنگری گفت: حادثه عاشورا در 1هزار و 376 سال پیش اتفاق افتاده است اما هنوز تازه است. کربلا برای تمام اجتماع الگو دارد چرا که در آن از همه سنین و اقشار حضور داشتند.
وی در ادامه تصریح کرد: دلیل دیگر این ماندگاری، ماندگار ماندن افراد بود زیرا که هیچ‌کس جنگ را نیمه رها نکرد و تا شهادت در کنار امام حسین علیه‌السلام در کربلا ماند.
در این آیین، شهرزاد غلامی معاون فرهنگی اداره کل کانون استان فارس با اشاره به کیفیت بالای آثار نسبت به سال‌های قبل توضیح داد: در مجموع 484 اثر منتخب از مراکز فرهنگی هنری استان به دبیرخانه‌ی سوگواره ارسال شد که توسط 531 نفر از اعضا و مربیان خلق شده بود.
پخش نماهنگ سوگواره‌های مراکز در استان، خوانش اثر ادبی توسط اعضا و مربیان، پخش پویانمایی و نمایش زنده توسط مربیان و... از دیگر برنامه‌های این سوگواره بود.
یازدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با حضور اعضا، مربیان و کارشناسان در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس برگزار شد.