جشنواره مفاهیم و بازی‌های قرآنی در کانون کرمان برگزار شد

جشنواره مفاهیم و بازی‌های قرآنی در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مریم حجت کارشناس فرهنگی و مسوول کمیته قرآن و نهج البلاغه کانون کرمان گفت: با توجه به این‌که انقلاب اسلامی ایران از رهنمودهای قرآن و تعالیم اسلامی نشات گرفته است، برای تبیین مفاهیم قرآنی و اسلامی در بین کودکان و نوجوانان جشنواره مفاهیم و بازی‌های قرآنی در کانون کرمان برگزار شد.
حجت با اشاره به این‌که روز 18 بهمن به نام انقلاب اسلامی، معنویت‌گرایی، حاکمیت ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن اسلامی نام‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: در این جشنواره بیش از 230 نفر از دانش‌آموزان مدارس دخترانه شهر کرمان شرکت کردند.
وی همچنین به پیشینه تشکیل کمیته قرآن، حدیث و نهج‌البلاغه در کانون کرمان اشاره کرد و افزود: این کمیته با سابقه 4 ساله و اجرای چندین برنامه قرآنی و حضور در نمایشگاه‌های مختلف تجارب ارزشمندی در زمینه ارایه شیوه‌های جذاب و خلاقانه آموزش مفاهیم اسلامی و قرآنی به کودکان و نوجوانان دارد.
کارشناس فرهنگی کانون کرمان به اجرای برنامه‌هایی هم‌چون قصه‌گویی قرآنی توسط 2 نفر از برگزیدگان استانی جشنواره قصه‌های قرآنی، اجرای بازی‌های قرآنی، گردونه امام شناسی، منچ قرآنی، اجرای سرود و توجه ویژه به آیات و سوره‌هایی که با موضوع انقلاب اسلامی متناسب بود، در این برنامه اشاره کرد.
حجت افزود: ساخت کاردستی گُل لاله به مناسبت دهه فجر، مسابقه دانستنی‌های انقلاب، بیان خاطراتی توسط مدیرکل کانون کرمان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره بود و در پایان به تمامی شرکت کنندگان کتاب و نوشت افزار، اهدا شد.