دهه فجر و آشنایی کودکان با آرمان‌ها و دست‌آوردهای انقلاب

آشنا کردن کودکان و نوجوانان ایرانی با آرمان‌ها و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی از موضوع‌های مهمی است که در برنامه‌های دهه فجر مراکز فرهنگی‌هنری کانون سراسر کشورمورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون در عین حال مسوولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر را نیز بر عهده دارد، کمیته‌ای که سازمان‌هایی مانند بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی و گروه‌های کودک و نوجوان صدا و سیما در آن عضویت دارند.

«یاد آن‌ روزها» در کانون ایلام، جشن گرفته شد
مرکز فرهنگی‌هنری بخش چوار کانون ایلام، جشنی با عنوان «یاد آن‌روزها» را اجرا کرد.
قصه‌گویی قصه‌ی «بهار در زمستان»، برپایی ایستگاه ادبی با موضوع زیباترین جمله درباره‌ی انقلاب به صورت مسابقه‌ بین کودکان، نوجوانان و بزرگ‌ترها از جمله برنامه‌هایی بود که به مناسبت دهه فجر، در این مرکز اجرا شد.

برگزاری ویژه‌برنامه «جشن نور» در مرکز فرهنگی‌هنری شبانکاره
ویژه برنامه «جشن نور» در مرکز فرهنگی هنری شبانکاره کانون بوشهر، برگزار شد.
این ویژه برنامه با مشارکت اداره ارشاد شهر شبانکاره و با همت و میزبانی کانون بوشهر، با اجرای برنامه‌هایی همچون: جشنواره غذاهای محلی، اجرای موسیقی کودکان، اجرای نقالی، سرود و نمایش عروسکی و... صبح روز 19 بهمن ماه 1394، همراه بود.

جوانه‌های آفتاب در کانون قم
در روزهای دهه فجر اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره‌ی 1 کانون قم در «کارگاه دانستنی‌های انقلاب» شرکت کردند و ماکتی از میدان آزادی و صحنه‌ی تظاهرات مردم و وقایع آن روزها ساختند.
کودکان و نوجوانان عضو کانون با شرکت در کارگاه دانستنی‌های انقلاب که برای دو گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شده بود با توضیحات مربیان فرهنگی با مفاهیم و حوادث و شخصیت‌های انقلابی آشنا ‌شدند و سپس با استفاده از کاغذ و مقوا، گل سفال، یونولیت و برخی وسایل دورریختنی به ساخت ماکت مشغول می‌شدند.

نمایشگاه "مسیر پیروزی" در کانون کرمان
نمایشگاه "مسیر پیروزی" از 17 بهمن ماه 1394، به همت کانون کرمان، برپا شده است و تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
در این نمایشگاه بچه‌ها، با شیوه‌ای نو و خلاقانه با روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب آشنا می‌شوند. کارگاه‌های نقاشی، قصه‌گویی، سفال‌گری و... در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

برگزاری همایش ادبی «شوق پرواز» در کانون گیلان
همایش ادبی «شوق پرواز» هم‌زمان با دهه‌ی مبارک فجر و با همراهی اعضای کمیته‌ی کودک و نوجوان دهه فجر استان گیلان در سالن نمایش کانون پرورش فکری رشت برگزار شد.
این همایش به منظور شناسایی و شکوفایی استعداد‌های ادبی کودکان ونوجوانان، هم‌چنین سمت و سو بخشیدن به اندیشه‌ی نسل‌چهارمی‌های در جهت‌ اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی با حضور مسوولان و بیش از 280 کودک ونوجوان که آثار خود را در قالب شعر، داستان و متن ادبی ارسال کرده بودند، برپا شد.

استقبال 8 هزار نفری سمنانی‌ها از نمایش تریلی سیار کانون
قریب به 8 هزار نفر از نمایش «تکه زمینی به اندازه‌ی پوست گاو» گروه هنرمندان تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور استقبال کردند.
گروه هنرمندان تریلی سیار نمایش کانون به سرپرستی حسین اسدپور، 15 الی 18 بهمن‌ماه، نمایش «تکه زمینی به اندازه‌ی پوست گاو» را به نویسندگی محسن صفری و کارگردانی مهدی مقیمی اسفندآبادی، برای نزدیک به 8هزار نفر از کودکان، نوجوانان و والدین هفت‌شهر استان، اجرا کردند.

روز شمار انقلاب در مرکز فرهنگی‌هنری کانون یل‌آباد
در روزهای دهه فجر، برنامه‌های متنوعی در مرکز فرهنگی‌هنری یل‌آباد کانون مرکزی، برگزار شد.
آشنایی اعضا با شعارها و دیوار نوشته‌های انقلاب، زنگ انقلاب در دبستان 15 خرداد، خاطره‌گویی یکی از جوانان انقلابی سال 57 برای دانش‌آموزان، سرودخوانی اعضای کانون، شعرخوانی، معرفی ایام و... از جمله این برنامه‌ها بود.

«همایش نوجوانان انقلاب» در کانون فارس برگزار شد
کانون فارس با همکاری اداره‌کل بهزیستی، شهرداری شیراز و اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، «همایش نوجوانان انقلاب» را با حضور نوجوانان دختر در تالار آزادی واقع در بوستان آزادی شیراز برگزار کرد.
خوانش قرآن و اجرای سرود جمهوری توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 4 شیراز، اجرای سرود ناشنوایان هماهنگ شده توسط سازمان بهزیستی، معرفی شخصیت منجم عبدالرحمان صوفی رازی و دعوت از مادر شهید نوجوان حسین کاوه و... از برنامه‌های این روز همایش بود.

ساخت ماکت های انقلابی توسط نوجوانان گمیشانی
مرکز فرهنگی‌هنری گمیشان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، با مشارکت دانش‌آموزان آموزشگاه بگ‌زاده، با ساخت ماکت یادآور دوران انقلاب شدند.
مرکز فرهنگی هنری گمیشان با برگزاری کارگاه آموزشی و مشارکت دانش‌آموزان آموزشگاه بگ زاده، صحنه هایی از دوران انقلاب را در قالب ساخت ماکت یادآور شدند.
هم‌چنین برای آشنا شدن نسل جدید با ارزش‌های انقلاب اسلامی پس از ساخت ماکت‌ها، نوجوانان در کارگاه‌های معرفی شخصیت و معرفی ایام و وقایع حاضر شدند.