بچه‌های کانون امیدهای آینده ایران‌ اند

بچه‌های عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بسیاری از هم‌سالان خود متفاوت هستند و برای رسیدن به جامعه‌ای بهتر به آنان امید می‌بندیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرجان فولادوند نویسنده کتاب دانستنی‌های انقلاب اسلامی که در یکی از مراکز کانون تهران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی حضور یافته بود به بچه‌ها گفت: دیدن شما که بر روی صندلی‌های کتاب‌خانه‌های کانون نشسته‌اید و کتاب می‌خوانید برای من هیجان‌انگیز است. کانون یکی از بهترین‌ جاهای دنیاست که می‌توانید در آن متفاوت باشید و هرکسی می‌تواند این متفاوت بودن اعضای کانون را احساس ‌کند.
او با بیان خاطره‌هایی از دوران مدرسه و عضویت در یکی از کتاب‌خانه‌های کانون خود برای اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره 9 کانون تهران، اضافه کرد: گاهی حتی در شب‌های امتحان تا دیر وقت در کانون می‌ماندیم و یادم هست یک بار مشغول فعالیت معرفی سرزمین بودم و داشتم استان فارس را معرفی می‌کردم و فردای آن شب امتحان داشتم.
نویسنده کتاب «ماه مهربان» در همین زمینه افزود: بچه‌ها در کانون می‌توانند خودشان را کشف و دایم تجربه کنند، کانون به شما اجازه می‌دهد کارهایی را که علاقه‌مند هستید، انجام دهید.
سردبیر دوهفته‌نامه همشهری بچه‌ها در عین حال تاکید کرد که قصه نوشتن کاری جدی و ذات آن فکر کردن است. برای رسیدن به آن مرحله باید تلاش کنید تا پاسخ بگیرید.
فولادوند نویسنده ایرانی، اسطوره‌پژوه و شاهنامه‌‌شناس و کارشناس‌ارشد ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبایی است. آثاری مانند «قصه طوطی و بازرگان» «نقاشان چینی و رومی»، و «رستم و سهراب» از جمله بازنویسی‌ها و «من و یک گلدان خالی» و «ماه مهربان»، از دیگر آثار این نویسنده‌ است.
اجرای سرود بچه‌های هلال، نمایش خلاق دختران نوجوان با محوریت انقلاب و قصه‌گویی بخش‌هایی از این برنامه بود که روز 18 بهمن 1394 برگزار شد.
فولادوند در این کتاب‌خانه باسابقه کانون از نمایشگاه آثار فرهنگی‌هنری و ادبی اعضای کودک و نوجوان این مرکز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی بازدید کرد.