کد خبر: 252940
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
سالن آمفی تئاتر کانون سورشجان گشایش یافت

یک سالن آمفی تئاتر در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سورشجان استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سالن کوچک دارای 100 مترمربع زیر بنا و در هر نوبت 80 کودک و نوجوان می‌توانند در آن به تماشای فیلم و تئاتر بنشینند.
سالن مرکز کانون سورشجان هم زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و در جریان سفر مناف یحیی‌پور معاون تولید کانون به این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
یحیی‌پور در این سفر در آیین پایانی سومین جشنواره فیلم کوتاه کانون و نشست هم‌اندیشی مربیان اهل قلم کانون و دبیران ادبیات آموزش و پرورشو چهارمحال و بختیاری نیز شرکت کرد.
فرزاد رحیمی مدیر‌کل کانون در آیین گشایش سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سورشجان گفت: برای راه‌اندازی این سالن 50 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است و حدود 10 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز این سالن نیاز است.
مرکز سورشجان از سال 1387 تاسیس شده است و با 950 نفر عضو کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.
سورشجان یکی از شهرهای شهرستان شهرکرد است و در 18 کیلومتری مرکز استان چهارمحال وبختیاری واقع شده است.

پایان سومین جشنواره فیلم کوتاه کانون
سه مربی و سه نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری به عنوان برگزیدگان سومین جشنواره فیلم کوتاه چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.
مناف یحیی‌پور معاون تولید کانون، نیز در این جشنواره خطاب به اعضای کانون گفت: کودکان و نوجوانان باید هر شروعی را نقطه‌ی آغاز پیروزی تلقی کنند تا بتوانند در هر کاری موفق و سربلند شوند.
یحیی‌پور افزود: کودکان و نوجوانان با به پرواز در آوردن تخیلات کودکانه‌شان و محدودیت قایل نشدن در این مورد، با راهنمایی مربیان با تجربه کانون، می‌توانند بهترین فیلم‌ها را بسازند و تا قله‌های پرفراز و نشیب هنر پیش روند.
مدیرکل کانون چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این جشنواره در دو بخش اعضای نوجوان و مربیان برگزار شده است.
فرزاد رحیمی افزود: این جشنواره با هدف پرورش، کشف و به تصویر کشیدن ایده‌ها، خلاقیت‌ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به ساخت کارهای سینمایی و زیر شاخه‌های آن، و افزایش ماندگاری مفاهیم در ذهن کودکان برگزار شد.
رحیمی گفت: 63 نفر از اعضا و مربیان کانون چهارمحال و بختیاری در این جشنواره، به مدت دو روز با موضوعات پرسش مهر سال 94، حفظ و استفاده درست از منابع آب، آداب و رسوم محلی، رویاهای کودکانه و موضوع‌های آزاد با یک‌دیگر رقابت کردند.

برگزاری نشست ادبی قاصدک
اولین نشست هم‌اندیشی مربیان اهل قلم کانون چهارمحال و بختیاری و دبیران ادبیات آموزش و پرورش برگزار شد.
فرزاد رحیمی مدیرکل کانون چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: این نشست‌ها در راستای انعقاد تفاهم‌نامه میان کانون و آموزش و پرورش اجرا می‌شود. به‌واسطه این تفاهم‌نامه تعاملات خوبی میان این دو دستگاه برقرار شده است.
وی افزود: انتخاب برنامه‌های فرهنگی و ادبی حق دانش‌آموزان است و باید فرصت انتخاب به آنان داد.
علی مردانی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: کانون مکانی سالم و ظرفیتی مناسب برای رشد خلاقیت اعضاست، جایی که می‌تواند خلاهای آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش را پر کند.
علی مردانی تصریح کرد: فرزندان ما در بحث های مهارتی نیاز به تقویت شدن دارند و کانون می‌تواند آن‌ها را در این مباحث به رشد برساند.
در ادامه نشست دکتر اسفندیار تیموری مدرس دانشگاه، در خصوص ادبیات پایداری به ایراد سخن پرداختند.
نشست هم‌اندیشی مربیان اهل قلم کانون و دبیران ادبیات آموزش و پرورش با حضور مناف یحیی پور معاون تولید کانون، علی مردانی، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش، اسفندیار تیموری مدرس دانشگاه، برگزار شد.