جهان‌دیده‌های چهارمحال و بختیاری پای قصه‌های جوانان نشستند

تعدادی از مادر بزرگ‌های استان چهار محال و بختیاری در جریان برگزاری بخش قصه‌گویی استانی چهاردهمین جشنواره امام رضا(ع) پای نقل داستان‌های رضوی قصه‌گویان جوان نشستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در حالی که این مسابقه روزهای 11 و 12 اردیبشت 1395 در شهرکرد برگزار شد جمعی از جهان‌دیدگان خانه‌ی آفتاب شهرکرد و خانه‌ی طراوت فرخ شهر میهمان جشنواره بودند و البته در بخشی از این رویداد فرهنگی و مذهبی به شعرخوانی هم پرداختند.
مظفر برزگر شاعر پیش‌کسوت شهرکردی نیز در این برنامه خاطره‌ای از زیارت امام رضا (ع) برای حاضران تعریف کرد.
بر اساس این گزارش مدیر کل کانون استان با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی در جامعه، در‌باره‌ی این بخش از جشنواره توضیح داد: 25 قصه‌گوی استان در این دو روز با هم رقابت می‌کنند و هدف از برگزاری این رویداد نیز ایجاد رابطه‌ی عاطفی و روانی سالم در میان خانواده‌ها و کم کردن فاصله‌های نسلی با گفتن قصه از سوی بزرگتر‌ها برای کودکان و نوجوانان است.
وی افزود: در اولین روز از برگزاری بخش مسابقه جشنواره رضوی بیتا توکلی با قصه‌ی «خادم کوچک»، فاطمه صالحی با قصه‌ی «ننه ماهی»، معصومه کیانی با قصه‌ی «آخرین وداع»، فاطمه آذری با قصه‌ی «دفتر آرزو» و سمیه متقی با قصه‌ی «دس‌بند‌های طلا» به اجرای قصه پرداختند.
به گفته‌ی رحیمی، گروه داوری این مسابقه از «فریبا ریاحی» کارشناس فرهنگی، «ملوک مهدیان» مربی مسوول مرکز مجتمع کانون،«ژیلا مهندس» مربی مسوول مرکز کانون سامان و«طاهره حیدری» مربی مسوول مرکز سورشجان کانون تشکیل شده است.
مسابقه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با مدیریت کانون در سراسر کشور و با 8 موضوع «کاردستی»، «شعرسرایی»، «خوش‌نویسی»، «نقاشی»، «داستان‌نویسی»، «معرفی شخصیت»، «قصه‌گویی» و «نشریه‌نگاری» برگزار می‌شود.