مددجویان بند اصلاح و تربیت از خدمات کانون بهره‌مند می‌شوند

با امضای تفاهم‌نامه میان کانون و اداره کل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری زمینه‌ی بهره‌مندی کودکان و نوجوانان بندهای اصلاح و تربیت از خدمات فرهنگی این مجموعه فراهم شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تفاهم‌نامه در 5 ماده و 39 بند تنظیم و از 15 فروردین 95 اجرای آن در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، ارایه فعالیت‌های کتابخانه‌ی پستی، سیار و بخش مکاتبه‌ای ادبی کانون استان از جمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفته است.
هم‌چنین حضور موردی مربیان داوطلب کانون در کارگاه‌های فرهنگی‌هنری، برپایی دوره‌های آموزشی، تقویت کتاب‌خانه زندان‌ها، برپایی نشست‌های علمی، نقد و نمایش فیلم، مشارکت در چاپ و انتشار نشریات مکتوب زندان، اجازه شرکت آثار مددجویان در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های کانون استان چهارمحال و بختیاری از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.
 از سوی دیگر اداره‌کل زندان‌ها نیز متعهد شد تا در زمینه‌ی تامین فضای فیزیکی، تجهیزات و لوازم اولیه مورد نیاز برای برپایی کارگاه‌های مختلف، هماهنگی لازم برای شرکت آثار مددجویان در جشنواره‌های استانی و بین‌المللی، نمایش فیلم و نشست‌های آموزشی و حضور هنرمندان و شخصیت‌های معرفی شده از سوی کانون پرورش فکری را فراهم کند.