روایت قصه‌ی آزادسازی از زبان نسل شاهد برای نسل حاضر

نسل جدید کودکان و نوجوانان خرمشهری در سال‌روز آزادی شکوهمند این شهر، پای قصه‌هایی نشستند که والدین و بزرگ‌ترهای آن‌ها برای‌شان از آن روزهای تاریخی بازگو ‌کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سوم خرداد همه ساله یادآور رشادت‌های مردم این سرزمین برای آزاد سازی خرمشهر قهرمان است. روزهایی که نسل کودک و نوجوان امروز خاطره‌های آن را تنها از زبان بزرگترهای خود می‌شوند.
بر همین اساس در چهار مرکز فرهنگی‌هنری کانون در خرمشهر و در موزه دفاع مقدس این شهر برنامه‌های متنوعی برای بیان این واقعه تاریخی مانند کارگاه‌های کاردستی، نقاشی و خوشنویسی با عنوان جنگ، دفاع مقدس، ایثار، مقاومت و پیروزی برگزار شد تا از این راه بچه‌های خوزستانی با بخشی از خاطرات حماسه‌ی بزرگ دفاع مقدس مردم ایران آشنا شوند.
نمایش فیلم آزادسازی خرمشهر، برپایی مسابقه‌ی کتاب‌خوانی کتاب‌های کتاب‌خانه موزه دفاع مقدس، قصه‌گویی شهر بی‌خاطره و کارگاه ادبی آرزو دارم شهرم ... از برنامه‌های دیگری است که مربیان مراکز کانون خرمشهر در جشن سالروز آزادسازی این ‌شهر مقاوم برای بچه‌ها اجرا کردند.
هم‌چنین در شهرستان آبادان نیز مراکز کانون برنامه‌های بازدید از باغ‌موزه‌ی این شهرستان، پرواز بادبادک‌ها در بوستان معلم، معرفی شخصیت «بزرگ مردان کوچک»، کارگاه خوشنویسی و نقاشی، مسابقه ادبی «آسمان شهر من» و کارگاه کاردستی بادبادک سازی را برای کودکان و نوجوانان تدارک دیدند.
مراکز کانون در دیگر شهرهای استان خوزستان نیز هم‌چون اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام‌خمینی (ره)، هندیجان، کارون، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، هویزه، شادگان و هفتکل نیز با حضور اعضا و والدین و اجرای برنامه‌هایی مانند نمایشگاه فرهنگی، هنری و ادبی از آثار اعضا با موضوع دفاع مقدس، ایستگاه‌های ادبی، نقاشی و سفال، معرفی شخصیت‌ها و کتاب‌های دفاع مقدس، قصه‌گویی با موضوع دفاع مقدس، خاطره‌گویی از سوی والدین از دوران جنگ تحمیلی این روز را گرامی داشتند.