دبیری کنوانسیون حقوق کودک مازندران به کانون واگذار شد

مدیرکل کانون استان مازندران از واگذاری دبیری کنوانسیون حقوق کودک این استان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم عزیززاده گرجی با اعلام این خبر گفت: در نشست کارگروه بانوان و خانواده استانداری مازندران که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد مباحث مربوط به کنوانسیون حقوق کودک مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: این کنوانسیون با ابلاغ وزارت کشور به استانداری‌ها تفویض اختیار شده که با توجه به تخصص کانون در حوزه کودک و نوجوان دبیری آن در استان مازندران به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واگذار شد.
مدیرکل کانون مازندران در ادامه یادآور شد: آن‌چه کانون پرورش فکری باید انجام دهد؛ توجه به عواطف کودکان و استفاده از فرهنگ، هنر و ابزارهای تربیتی در پرورش استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان است.
گرجی مهم‌ترین وظایف کنوانسیون حقوق کودک را اطلاع‌رسانی مستمر و همه جانبه برای ارتقای سطح آگاهی جامعه درباره موضوع‌های مرتبط با حقوق کودک، هماهنگی و تبادل اطلاعات علمی و تحقیق در موضوع حقوق کودک، همکاری دستگاه‌های عضو کنوانسیون به‌منظور ترویج و اجرای حقوق کودک و تهیه و تدوین طرح‌ها و برنامه‌های ارتقای حقوق کودک و ترویج احترام به شخصیت آن‌ها عنوان کرد. 
دبیر کنوانسیون حقوق کودک در مازندران با اشاره به چهار کارگروه این کنوانسیون گفت: پایش و ارزیابی، حقوقی و قضایی، آموزش و اطلاع‌رسانی و حمایتی و هماهنگی از بخش‌های این کارگروه است.
وی بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، اداره کل زندان‌ها و اداره کل دادگستری از دستگاه‌های عضو این کنوانسیون هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، گفت: علاوه بر دستگاه‌های عضو از کارشناسان دولتی و غیردولتی در حوزه‌های مرتبط با موضوع فعالیت نیز برای نشست‌ها دعوت می‌شود.