امضای تفاهم‌نامه‌ میان کانون و دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان و دانشگاه فرهنگیان این استان با امضای تفاهم‌نامه‌ای فصل تازه‌ای در زمینه‌ی همکاری‌های مشترک را آغاز کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این تفاهم‌نامه، که در ادامه‌ی نشست‌های کارشناسی مشترک صورت گرفت، استفاده‌ی مناسب از ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تربیتی دو طرف مورد نظر قرار گرفته است.
هم‌چنین در این تفاهم‌نامه مقرر شد از این پس در نشست‌های مشترک میان مدیرکل کانون و استادان دانشگاه فرهنگیان و هماهنگی‌ مربیان مسوول مراکز کانون با مسوولان پردیس‌های دانشگاه، ضمن تبادل تجربه‌ها زمینه‌ی حضور مربیان توان‌مند کانون در پردیس‌های دانشگاه فراهم شود و شیوه‌های موفق کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری و علمی به دانشگاه منتقل شود.
در همین حال حضور دانشجو- معلمان دانشگاه فرهنگیان در کانون و گذراندن بخشی از واحد کارورزی خود در مراکز فرهنگی‌هنری این مجموعه نیز بند دیگری از این تفاهم‌نامه است که بر اساس آن دانشجو- معلمان رشته‌های هنر، امور تربیتی، ادبیات فارسی، آموزش ابتدایی و... در فصل تابستان، در مراکز حضور خواهند یافت تا پس از گذراندن طرح خود گواهی کارکرد از مدیرکل کانون استان دریافت کنند.
در عین حال در بند دیگری از این تفاهم‌نامه اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده که مربیان و کارشناسان کانون باید برای دانشجویان رشته‌های مرتبط کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی برپا کنند و طراحی اجرای مسابقه‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌ها نیز با توجه به نیازهای دو طرف انجام خواهد شد.
بر اساس این تفاهم‌نامه بر تشکیل کمیته‌ی مشترک به منظور همکاری در تالیف، ترجمه و انتشار کتاب، نشریه و مقاله‌های علمی و آموزشی مورد نیاز کانون و دانشگاه، تاکید شده است.
هم‌چنین توافق شد با عضویت یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان در شورای راهبردی پژوهش کانون و همکاری در انجام فعالیت‌های این حوزه فصل دیگری از برنامه‌های مشترک کانون و دانشگاه آغاز شود.
برگزاری سمینارها و نشست‌های مشترک تخصصی و برپایی نمایشگاه‌های کودک و نوجوان، از سوی کانون در دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های آن، فراهم کردن امکان بازدیدهای متقابل در زمینه‌های علمی و تربیتی برای دانشجویان و اعضای کانون و همکاری در زمینه‌ی بالا بردن سطح علمی مدیران، کارکنان و مربیان، با رعایت مقررات از دیگر بخش‌های تفاهم‌نامه همکاری کانون استان سیستان و بلوچستان و دانشگاه فرهنگیان این استان است.
این تفاهم‌نامه در دو نسخه تنظیم و به امضای حسن معزی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان و یحیی کاظمی رییس پردیس دانشگاه فرهنگیان این استان رسیده است.