گشایش سه مرکز کانون در چهارمحال و بختیاری

کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی بخش گندمان، فروشگاه عرضه‌ی محصولات در شهرکرد و شعبه‌ی دوم کانون زبان بروجن در کانون استان چهارمحال و بختیاری گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مراکز در آیین‌هایی با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی جمعی از مدیران ستادی و مسوولان استانی از دوم مرداد 95 فعالیت خود را آغاز کرد.
گشایش سومین فروشگاه کانون در شهرکرد
سومین فروشگاه عرضه‌ی کتاب و محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرکرد با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع راه‌اندازی شد.
فریدون واحدی معاون معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در آیین آغاز به کار این فروشگاه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت این امکان فرهنگی برای ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بر لزوم توسعه مراکز فروش کانون در کنار مراکز فرهنگی‌هنری تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در رشد و تعالی جامعه یادآور شد: افکار عمومی باید بیش از پیش با اهمیت امور فرهنگی آشنا کنند.
وی افزود: باید  تلاش کنیم از ظرفیت مراکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی بهینه‌تر استفاده و در صورت امکان در کنار عرضه‌ی تولیدات، فعالیت‌های خوب فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نیز به مخاطبان ارایه کنیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در پایان اظهار امیدواری کرد این مراکز به محلی پر رفت و آمد برای مخاطبان و خانواده تبدیل شود بر همین اساس لازم است افرادی که در مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت دارند، با حوزه فعالیت‌های فرهنگی، تعلیم و تربیت آشنایی کامل داشته باشند.
فروشگاه عرضه‌ی کتاب و محصولات فرهنگی کانون در فضایی به مساحت50 مترمربع در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان چهارمحال و بختیاری واقع در میدان ابوریحان این شهرکرد به بهره‌برداری رسید تا از این پس کودکان، نوجوانان و خانواده‌های این شهر آسان‌تر به محصولات فرهنگی این مجموعه دسترسی داشته باشند.
گفتنی است با بهره‌برداری از سومین فروشگاه در شهرکرد شمار مراکز عرضه کتاب و سایر محصولات فرهنگی  کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان چهارمحال و بختیاری به هشت مرکز رسید.
آغاز حرکت کتاب‌خانه سیار روستایی بخش گندمان
سومین کتابخانه‌ی سیار روستایی کانون استان چهارمحال و بختیاری در بخش گندمان شهرستان بروجن نیز فعالیت خود را برای خدمت رسانی به 22 روستای این منطقه آغاز کرد.
فرزاد رحیمی مدیرکل کانون استان چهار محال و بختیاری در این باره گفت: تاکنون یک کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرکرد و یک مرکز در شهرستان کوهرنگ فعالیت داشت که با اضافه شدن روستاهای بخش گندمان در مجموع 66 روستا در این استان از خدمات فرهنگی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی بهره‌مند شدند.
وی افزود: کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون چهارمحال و بختیاری درحال حاضر بیش از دوهزار عضو دارند و با 15هزار جلد کتاب به روستاهای تحت پوشش خود سفر می‌کنند و ضمن امانت کتاب‌ها به کودکان و نوجوانان، فعالیت‌های فرهنگی دیگری از قبیل آموزش کاردستی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی و... را نیز به صورت رایگان ارایه می‌کنند.
جذب مدرس کانون زبان اولویت اول توسعه
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین گشایش شعبه‌ی دوم کانون زبان ایران در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری گفت: جذب مدرسان مجرب و دلسوز برای توسعه کانون زبان ایران  از مهم‌ترین اولویت‌هاست.
واحدی افزود: اختصاص ساختمان استاندارد به کانون‌ زبان ایران نیز یکی دیگر از اقدامات مهم در این زمینه است چرا که این مجموعه آموزشی باسابقه و معتبر، بخشی از سرمایه‌های جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت توان‌مندسازی افراد جامعه به ویژه کودک و نوجوان یادآور شد:‌ از مسؤولان استانی و شهری نیز انتظار داریم نسبت به توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون در شهرستان‌ها توجه بیش‌تری داشته باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون هم‌چنین با اشاره به لزوم راه‌اندازی مراکز کانون زبان در تمامی شهرستان‌ها،‌ تصریح کرد: یکی از محدودیت‌های موجود در کانون زبان ایران در مورد جذب مدرسان توان‌مند و ساختمان‌های استاندارد است.
وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 230 مرکز آموزشی کانون زبان ایران در سراسر کشور فعال است و لازم است مسؤولان در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی تمهیدات لازم را انجام دهند.
گشایش سالن نمایش مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهرستان کیان در استان چهارمحال و بختیاری با زیر بنای 115 مترمربع که اعتبارات آن از محل تملک دارایی، صرفه‌جویی منابع و کمک‌های مردمی اختصاص یافته بود بخش دیگری از این برنامه‌های سفر معاون توسعه و منابع انسانی کانون در این استان بود.