کانون را بیش‌تر به جامعه معرفی کنید

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بندرعباس بر اهمیت اطلاع‌رسانی و تبلیغ بیشتر برای معرفی فعالیت‌ها و تولیدات کانون به افکار عمومی تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی در دیدار با کارکنان کانون استان هرمزگان در بخش اول سخنان خود با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات گفت: خداوند برای چیزهای مهم سرمایه‌گذاری کرده که اذان بهترین نمونه است چرا‌که با تکرار آن در اوقات شرعی هر روز اهمیت  این مساله را پیوسته یادآوری می‌کند.
وی افزود: مربیان و کارکنان کانون به عنوان یکی از متولیان تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان مسوولیت بسیار سنگینی دارند و اهمیت این کار بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بنابراین باید تلاش کنید برای این کارهای خوب و موثری که در کانون انجام می‌گیرد، اطلاع‌رسانی شود همان‌طور که خداوند هم برای کارهای مهم خود از پیامبران خواسته است که تبلیغ کنند.
امام‌جمعه بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد: باید نشان دهیم که نظام به فکر بچه‌های ماست و این فعالیت‌های مفید را برای آن‌ها انجام می‌دهد پس بخشی از رسالت کار شما در کانون باید تبلیغ زبانی و شناساندن فعالیت‌های کانون به جامعه باشد.
توجه به کودکان ریشه در فرهنگ اسلامی ما دارد
آیت الله نعیم‌آبادی در بخش دوم سخنان خود به اهمیت کودکان از دیدگاه پیشوایان دین اشاره کرد و با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی علیه‌السلام  اهمیت کار با کودکان و علم‌آموزی آن‌ها را یادآور شد.
وی ادامه داد کار کانون بسیار حساس است چرا که ریشه در دین دارد و همان‌گونه که ائمه ما خواهان ایجاد انگیزه در کودکان بودند شما نیز با برنامه‌ریزی‌های موثر توانسته‌اید این کار را انجام دهید.
امام جمعه بندرعباس هم‌چنین گفت: همان گونه که شما با برگزاری فعالیت‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، هنری تلاش می‌کنید تا انگیزه لازم را در کودک و نوجوان ایجاد کنید یعنی هم‌چون پیشوایان دین دغدغه‌هایی دارید که شایسته تقدیر است.
غنی‌ترین قصه‌ها در منابع اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بندرعباس، قرآن و روایت‌های موجود در دین مبین اسلام را غنی‌ترین قصه‌ها دانست و گفت: قرآن به عنوان نیکوترین قصه‌ها، بهترین منبع برای قصه‌گویی است که می‌توان با مطالعه کتاب‌های گذشتگان و برگردان به زبان امروزی از این منابع استفاده کرد.
آیت الله نعیم‌آبادی به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی اشاره و تلاش برای کتاب‌خوان کردن کودکان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مانوس کردن بچه‌ها با کتاب نیاز به تکرار و تبلیغ زیادی دارد.
وی خاطرنشان کرد: یک از راه‌های علاقه مند کردن کودکان به کتاب‌خوانی بازدید از نمایشگاه‌های کتاب و حضور آن‌ها در کتاب‌خانه‌های عمومی است چرا دیدن زیاد کتاب نیز از نظر روانی به این مهم کمک می‌کند.
امام‌جمعه بندرعباس در ادامه سخنان خود حساسیت در استفاده از محصولات داخلی و حساس کردن خانواده‌ها به این مساله را به عنوان یکی دیگر از اولویت های حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: باید به بچه‌ها در انتخاب محصولات‌شان کمک کنیم.
مدیرکل کانون استان هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان دعوت کرد با حضور در مراکز فرهنگی‌هنری از نزدیک با فعالیت‌ها‌ی این مجموعه بیشتر آشنا شود.
دیدار مدیرکل و کارکنان کانون استان هرمزگان با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بندرعباس، روز یکشنبه 3 مرداد در دفتر امام جمعه برگزارشد.