امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و شرکت آب منطقه‌ای این استان با امضای تفاهم‌نامه‌‌ای همکار‌ی‌های مشترکی را در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب آغاز کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل ضمن قدردانی از توجه کانون به ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب گفت: منابع آب در کشور محدود است، بنابراین استفاده از ظرفیت‌های کودکان و دانش‌آموزان در بحث فرهنگ‌سازی امری ضروری است چراکه کودکان و دانش‌آموزان اصلی‌ترین وسیله برای انتقال موضوع‌ها به خانواده و جامعه هستند.
وی نقش رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری را در آموزش جامعه برای صرفه‌جویی آب مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر به امر فرهنگ‌سازی در  این زمینه‌ها ارزش قائل شویم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل نیز با تأکید بر نقش آب در فرهنگ دینی و لزوم آموزش صرفه‌جویی از سنین کودکی گفت: معنی فرهنگ زیرساخت است، پس برای کسب نتیجه‌ی مطلوب همواره قشر کودک را باید مدنظر داشته باشیم.
جمادیه حفظ منابع طبیعی را وظیفه‌ی نسل فعلی دانست و خاطرنشان ساخت: نسل آینده از ما مطالبه‌هایی دارد که باید آن را پاس بداریم، این میسّر نیست مگر این‌که تلاش کنیم کودکان و نوجوانان را با فرهنگ صحیح مصرف آب آشنا سازیم.
وی در ادامه افزود: اصلی‌ترین مشکل امروز جامعه عدم باور به توانایی کودکان و نوجوانان در انتقال مفاهیم به جامعه است که باید این فرهنگ اصلاح شود.
اجرای برنامه‌های مشترک به‌ منظور ارتقای دانش و فرهنگ کودکان و نوجوانان در زمینه‌ی استفاده صحیح و صرفه‌جویی در مصرف آب با استفاده از قصه‌گویی، شعرخوانی و برگزاری کارگاه‌های هنری و ادبی و تهیه بروشور، کتاب‌چه، پویانمایی، تهیه برنامه‌های تلویزیونی کوتاه به زبان ساده در زمینه حفاظت از منابع آب در مسیر حفظ آن برای نسل‌های آتی با هزینه شرکت آب منطقه‌ای، امکان برپایی دوره‌های آموزشی از سوی کانون برای کارکنان شرکت آب و فرزندان‌شان و... از جمله بخش‌های این تفاهم‌نامه است.
استفاده از تبلیغات محیطی شرکت آب جهت معرفی فعالیت‌های کانون، همکاری و تأمین منابع مالی برای تولید تئاتر، فیلم، پویانمایی، شعر، سرود، قصه، بروشور و کتابچه با موضوع «کودک و آب»، استفاده از کارشناسان شرکت آب برای آموزش استفاده بهینه و صرفه‌جویی از منابع آب برای کودکان و نوجوانان در مراکز کانون از جمله بندهای دیگر این تفاهم‌نامه برای همکاری مشترک است.