مربیان کانون خاطرات کودکی را ماندگار می‌کنند

امام‌جمعه شهرستان آستانه اشرفیه در دوران کودکی خود عضو مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر فومن بوده است و از آن دوران به عنوان روزهایی خاطره‌انگیز و ماندگار یاد می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکترمحمد ساجدی در دیدار با مسوولان کانون گیلان که در مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه صورت گرفت، از حس شیرین عضویت در مرکز فرهنگی هنری فومن سخن‌ گفت و فعالیت‌های کانون را در شکوفایی استعدادها و توانایی‌های کودکان موثر دانست.
وی تصریح‌کرد: عضویت در مرکز فرهنگی‌هنری فومن، هم‌چنین حضور در فعالیت‌های کتاب‌خوانی، بحث‌ آزاد و دیگر فعالیت‌ها‌، روزهایی‌ ماندگار و خاطره ‌انگیزی برای من به عنوان کودکی دبستانی بوده‌ است؛ هنوز هم حس تاثیر‌پذیری از نفسِ‌ گرم مربی را در خودم احساس می‌کنم و این ‌امر ارتباط تاثیر‌گذار مربیان کانون با اعضای کودک و نوجوان را به تصویر می‌کشد.
به اعتقاد این امام‌جمعه آشنا با فعالیت‌های کانون، بهسازی و تجهیز مراکز کانون به عنوان یک فضای فرهنگی نباید محدود به امکانات دولتی باشد و بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های مردمی، امکانی ارزش‌مند برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
حجت‌الاسلام ساجدی در ادامه همراهی مسوولان برای افزایش ‌گستره‌ی فعالیت‌ها و فضا‌های آموزشی کانون را مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور تصمیم ‌گیرندگان در کانون و همدلی میان مسوولان، فرصت ‌با ارزشی است که می‌بایست مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان این‌که مسجد مکانی ‌مناسب برای اطلاع‌رسانی و طرح دغدغه‌های فرهنگی است گفت: فعالیت‌های کانون باید دیده شود و چنان‌چه جمع‌بندی روشنی از برنامه‌ها و اولویت‌ها داشته باشیم به یقین از حمایت‌های مردم فهیم و مسوولان فرهنگ‌دوست آستانه اشرفیه برخوردار خواهیم بود.

کانون خاستگاه ‌چهره‌های برجسته است
علی‌پورحسن، مدیر کل کانون گیلان نیز ضمن قدردانی از توجه ویژه شخصیت‌های برجسته‌ به فعالیت‌های کودک و نوجوان محور، به تشریح برنامه‌ها و اهداف‌پیش‌روی کانون پرداخت و گزارشی از فعالیت‌های این‌نهاد فرهنگی ارایه داد.
پورحسن اضافه کرد: امکانات و فضای آموزشی کانون متناسب با توان‌مندی و نیازهای شهرستان آستانه نیست و افزون بر آن، واقع‌شدن حرم مطهر سلطان سیدجلال‌الدین اشرف در این دیار و بار معنوی این حرم، نیازمند توجه بیشتر مسوولان به حوزه‌ی فرهنگ، هم‌چنین کانون پرورش فکری به عنوان یک نهاد‌فرهنگی است.
در این دیدار هم‌چنین فرماندار شهرستان، شهردار آستانه اشرفیه و رییس آموزش و پرورش شهرستان نیز با مسوولان کانون گفت‌و‌گو کردند.