امضای تفاهم‌نامه‌ی برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خوزستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با امضای تفاهم‌نامه‌ای همکاری‌های مشترکی را برای حفاظت از فرهنگ دفاع مقدس آغاز کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل کانون استان خوزستان گفت: مأموریت اصلی کانون تربیت افراد متفکر و متعهد به‌ نظام و انقلاب اسلامی و بی‌اعتنا‌یی به زور و ایستادگی در برابر استعمار و استکبار است و این امر از طریق انتقال ارزش‌های دفاع مقدس امکان‌پذیر است.
غلامرضا شنبدی در ادامه عنوان کرد: در 30 شهر استان و 58 مرکز فرهنگی‌هنری کانون نمایشگاه‌هایی با همکاری بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان با عنوان کودک و دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان این‌که این برنامه‌ها فقط ویژه کودکان نیست بل‌که خانواده‌ها نیز با این فرهنگ آشنا می‌شوند، افزود: ما می‌خواهیم همه اقشار را تحت پوشش قرار دهیم و آن‌ها را با رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.
مدیرکل کانون استان خوزستان، هم‌چنین از برگزاری مسابقه‌های فرهنگی‌هنری و ادبی با موضوع دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی کانون نیز از طریق معرفی و ارایه کتاب‌های دفاع مقدس به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مناطق روستایی و شهری فاقد کتاب‌خانه ثابت خواهند پرداخت.
این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و رزمندگان با قصه‌گویی، نمایش عروسکی، شعر، سرود و دیگر برنامه‌های فرهنگی‌هنری و ادبی کانون بزرگ‌ترین خدمت ما برای حفاظت از فرهنگ دفاع مقدس خواهد بود و از زمان طرح این ایده، بخش‌نامه‌هایی را به مراکز کانون در سراسر استان ارسال و جلسه‌هایی را با کارشناسان برگزار کردیم و براساس این تفاهم‌نامه تلاش خود را برای انجام این مهم به کار خواهیم بست.
وی در پایان یادآور شد: فعالیت‌های مرتبط با ارزش‌های دفاع مقدس در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را به‌صورت کتاب پیاده‌سازی و به اطلاع عموم خواهیم رساند.