آسمان‌نمای کانون در گنبد کاووس گشایش یافت

هم‌زمان با هفته‌ی دولت اولین گنبد آسمان‌نمای دیجیتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با حضور مسوولان در شهرستان گنبد کاووس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آسمان‌نما در مجاورت مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون گنبد با مساحت داخلی 30 مترمربع و ارتفاع تقریبی شش و نیم متر با ظرفیت 50 کودک و نوجوان و اعتباری نزدیک به 500 میلیون ریال راه‌اندازی شده است.
عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون استان گلستان در آیین آغاز بهره‌برداری از این مرکز ضمن تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از مشارکت فرمانداری، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر، آموزش و پرورش و تمامی کسانی که در ساخت و راه‌اندازی این آسمان‌نما کانون را یاری کردند، قدردانی کرد.
سیفی گفت: فعالیت‌های علمی یکی از محورهای اصلی کانون پرورش فکری است و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی همواره تلاش می‌کنند بچه‌ها در کنار دانایی به مهارت و توانایی نیز دست پیدا کنند و این یکی از لذت بخش‌ترین و زیباترین اتفاق‌ها در زندگی آن‌هاست.
مدیرکل کانون گلستان یادآور شد: تفکر در عالم خلقت، قدرت خداوندی، وسعت جهان و ستارگان و سیارات می‌تواند بهترین عبادت باشد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد راه‌اندازی این آسمان‌نمای دیجیتال در استان گلستان بتواند بستر مناسبی را برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها با کانون و فعالیت‌های آن فراهم و حس کنجکاوی، پرسش‌گری و پژوهش‌گری را در بچه‌ها تقویت کند.
در این مراسم فرهاد شیبک معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری گنبد کاووس نیز ضمن قدردانی از عملکرد کانون در سال‌های اخیر گفت: در کانون علم و عمل با هم درآمیخته است.
وی افزود: کودکان و نوجوانان شهرستان گنبد به طور جدی فعالیت‌های کانون را دنبال می‌کنند و شرکت آن‌ها در کارگاه‌های تخصصی فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی این مجموعه باعث شده جوانانی پویا، اندیشمند و صاحب فکر در این شهرستان داشته باشیم.
شیبک هم‌چنین خاطرنشان کرد: با وجود کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری، گسترش تعداد مراکز فرهنگی هنری کانون از ضرورت‌ها در این استان است.
وی در پایان با اشاره به گشایش آسمان‌نمای دیجیتالی به عنوان یکی از طرح‌های شاخص شهرستان گنبد، از همکاری خوب مجموعه شهرداری و شورای شهر گنبد با کانون پرورش فکری قدردانی کرد و از سایر مسوولان خواست تا این هم‌دلی و مشارکت‌ها به صورت مستمر ادامه یابد.
رصد اجرام اسمانی، ارائه گزارش از فعالیت‌های نجومی مرکز فرهنگی‌هنری گنبد از سوی عضو ارشد کانون، معرفی اجرام آسمانی در قالب نمایش و شعر از سوی اعضا و اجرای نمایشی با عنوان «ماه» از دیگر برنامه‌های آیین آغاز بهره‌برداری از آسمان‌نمای دیجیتالی کانون گنبد بود.