فعالیت‌های کانون در شهر سفیدآبه را گسترش دهید

امام جمعه‌ی اهل سنت شهر سفیدآبه در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کتاب‌خانه‌‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از راه‌‌‌های مهم مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مولوی عزیزالله دُرّرانی در این دیدار دنیای آشفته‌ی امروز را زنگ خطر بزرگی برای بچه‌ها و خانواده‌ها دانست و گفت: بیگانگان برای رسیدن به این نقطه سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را صورت داده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به اقدام‌های دشمنان، شبکه‌های اجتماعی کنترل نشده را یکی از این تهدیدها عنوان کرد و افزود: آن‌ها با استفاده از این ابزارها تلاش دارند، افکار کودکان و نوجوانان را تسخیر کنند.
مدرس مدرسه‌ی دینی، مناطق روستایی و عشایری را به دلیل توسعه‌ی کمتر و نبود زیرساخت‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان، یکی از مکان‌های آماده برای تهاجم فرهنگی دانست و در این باره یادآور شد: در روستاها بسیاری از بچه‌ها به عنوان نیروی کار در کنار خانواده روزگار می‌گذرانند و به همین دلیل بسیاری از آنان از تحصیل باز می‌مانند، از سویی به دلیل نبود امکانات مناسب، به دنبال راه‌های دیگری برای گذراندن اوقات فراغت خود می‌روند.
مولوی دُرّانی افزود: دشمن در چنین شرایطی همواره به دنبال پیاده کردن برنامه‌های خویش است و برعهده‌ی ماست تا با برنامه‌ریزی صحیح راه را بر این توطئه‌ها ببندیم.
امام جمعه‌ی سفیدآبه در پایان، ساخت و راه‌اندازی کتاب‌خانه و مراکز فرهنگی‌هنری برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و عشایری را یکی از راه‌‌کارهای مهم مقابله با تهاجم فرهنگی دانست که می‌تواند بسیاری از دسیسه‌های دشمنان را بی‌اثر کند.
در این نشست که با حضور رییس آموزش و پرورش عشایری استان سیستان و بلوچستان، اعضای شورای اسلامی شهر سفیدآبه، دهیار و جمعی از معتمدان محلی برگزار شد، حسن معزی مدیرکل کانون به معرفی فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری پرداخت و دست‌آوردها و موفقیت‌های مربیان و اعضای کانون این استان را بازگو کرد.
وی در ادامه‌ی آمادگی کانون برای همکاری بیشتر با مسوولان سفیدآبه را اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط موجود، کانون در کوتاه مدت و بلند مدت می‌تواند ارایه دهنده‌ی خدمات فرهنگی به گروه‌های سنی کودک و نوجوان باشد.
مدیرکل کانون هم‌چنین خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص یک دستگاه مینی‌بوس از سوی معتمدان و خیران، کانون استان این توانایی را دارد که با تغییر کاربری و تجهیز آن، کتاب‌خانه‌ی سیار را برای کودکان و نوجوانان این منطقه راه‌اندازی کند.
معزی در ادامه از ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اجرای دوره‌ی بلند مدت حضور کانون در سفیدآبه سخن گفت و در این باره عنوان کرد: انجام این مهم همکاری و حمایت تمامی مسوولان محلی را می‌طلبد تا با اختصاص زمین در محل مناسب آغازگر این حرکت ماندگار و مهم برای فرزندان این سرزمین باشند.
در ادامه مقرر شد شورای اسلامی شهر پی‌گیری‌های لازم را در این مورد انجام دهد و نتیجه‌ی این کار را به کانون پرورش فکری استان اعلام کند.
شهرستان سفیدآبه در فاصله‌ی 200 کیلومتری شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 7هزار نفر در این شهرستان زندگی می‌کنند و که هزار نفر آن را کودکان و نوجوانان تشکیل داده‌اند.