تجهیز و راه‌اندازی سالن کوچک سینما برای بچه‌های ماسال

سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماسال استان گیلان با همراهی مسوولان، فرمانداری و شهرداری این شهرستان، پس از تجهیز و به‌سازی راه‌اندازی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در آیین گشایش سالن‌سینمای مرکز فرهنگی هنری ماسال که با گنجایش 100 نفر پذیرای کودکان و نوجوان این شهرستان خواهد‌ بود امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.
این سالن مرکز کانون ماسال به امکانات پخش فیلم مجهز نبود و اکنون با همراهی برخی از مسوولان شهری علاوه بر نوسازی برخی امکانات ساختمانی و صندلی، به دستگاه پخش فیلم نیز مجهز شده است تا از این پس اعضای کانون یا دانش‌آموزان میهمان بتوانند فیلم‌های مورد علاقه خود را روی پرده این سالن کوچک تماشا کنند.
علی پورحسن مدیر کل کانون استان گیلان در این مراسم ضمن قدردانی از همراهی مسوولان برای گسترش فضا‌های فرهنگی خاطر‌نشان‌ کرد: هر اندازه برای آینده‌سازان این کشور تلاش کنیم و سطح آگاهی‌های مخاطبان را افزایش‌دهیم، به یقین آینده‌ی بهتری خواهیم داشت.
وی به فعالیت‌های کانون که به عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه‌ی کودک و نوجوان فعالیت‌ می‌کند اشاره و تصریح‌ کرد: از رسالت‌های والدین است که از این فرصت استفاده و بستر‌های مناسبی برای فرزندان خود ایجاد ‌کنند.
مدیر کل کانون استان گیلان هم‌چنین از شخصیت‌های برجسته‌ی گیلانی که ریشه‌ای در کانون دارند یاد کرد و گفت: آینده اکنون است؛ برای تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی می‌بایست از امروز آغاز کنیم و مراکز فرهنگی هنری کانون نیز نقش تعیین کننده‌ای در تربیت کودکان و نوجوانان دارد.
علی پورحسن در پایان از حجت‌الاسلام هادی موسوی امام جمعه، محمود قاسم‌نژاد فرماندار و دیگر مسوولان ماسال که در راه‌اندازی سالن نمایش کانون همراهی داشتند قدردانی و ابراز امیدواری کرد سرمایه‌های انسانی این شهرستان در سایه‌ی همراهی افزون‌تر مسوولان توان‌مند در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.
محمود قاسم‌نژاد، فرماندار ماسال نیز در این آیین اظهار امیدواری کرد که گام‌های بلندتری برای گسترش فضا‌های آموزشی کانون برداشته شود.
فرماندار ماسال در ادامه به تاثیر مثبت فعالیت‌های کانون در ذهن و اندیشه کودکان و نوجوانان اشاره کرد و موفقیت اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون را مرهون توان‌مندی کارکنان این مجموعه ‌فرهنگی دانست.
وی در عین حال برلزوم گسترش فضا‌های آموزشی و نیاز‌ به ‌هم‌افزایی دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان تاکید کرد و ایجاد بستر‌های مناسب را برای ارتقای قابلیت‌های آینده‌سازان ایران اسلامی خواستار شد.
هم‌چنین در این مراسم کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی هنری ماسال به اجرای نمایش عروسکی و موسیقی سنتی پرداختند و در ادامه نیز نماهنگی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری به نمایش درآمد و حاضران از نمایشگاه دست‌آوردهای فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی مربیان و اعضای کانون ماسال بازدید کردند.