کد خبر: 259333
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
هنرنمایی نوجوانان شهرکردی با 22 پویانمایی

اعضای نوجوان کارگاه فیلم‌سازی مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد 22 پویانمایی (انیمیشن) کوتاه تولید کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرزاد رحیمی مدیرکل کانون استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: این فیلم‌ها از سوی 15 عضو نوجوان کانون - که فعالیت خود را از خرداد 95 آغاز کرده بودند - تولید و 10 عنوان از آن تدوین شده است.
رحیمی استفاده از تکنیک‌های مختلف در ساخت این فیلم‌ها را از جمله خلاقیت‌های هنری این اعضا دانست و افزود: از آثار تکمیل شده 6 فیلم با تکنیک کاغذی و حرکت توپ و 4 فیلم با تکنیک کات اوت ساخته شده است.
مدیرکل کانون هم‌چنین یادآور شد از میان این آثار فیلم‌های «شاهین و شکارچی» و، «روباه و خرس» با تکنیک خمیری و «دما سنج » با تکنیک کات اوت به مرحله‌ی صدا گذاری رسیده است.
وی با اشاره به این‌که یازده فیلم دیگر نیز با تکنیک‌های کات اوت و خمیری در دست ساخت قرار دارد، خاطرنشان کرد: نگارش فیلم نامه از دیگر اقدام‌های این کارگاه در جهت تولید آثار انیمیشن است.
مدیرکل کانون استان چهار محال و بختیاری، تولید آثار فاخر از سوی کودکان و نوجوانان، ارایه‌ی خلاقیت‌های هنری و ادبی در ساخت فیلم‌های جدید، آشنایی با راه‌کارهای حرفه‌ای ساخت انیمیشن و تولید آثار جدید در حوزه‌ی پویانمایی کودک و نوجوان را از جمله اهداف برپایی این کارگاه‌ها عنوان کرد.
رحیمی فیلم‌های «آخرین تکه‌ی نان»، «آدم کوچولوی گرسنه»، «آزاده»، «خرگوش و لاک‌پشت»، «لک‌لک و روباه حیله‌گر»، «قوی‌ترین»، «شکوفه»، «لاک‌پشت و عقاب»، «ترن»، «ملا مریض کن» و «انگور» را از دیگر آثار تولید شده در این کارگاه‌ها عنوان کرد.

«هیچ کس جرائتش را ندارد»  را نوجوانان بنی نقد کردند
در خبری دیگر از استان چهارمحال و بختیاری محمود نادری بنی شهردار بن در استان چهارمحال و بختیاری با حضور در میان اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون این شهرستان در نشست نقد کتاب شرکت کرد.
براساس این خبر مرکز فرهنگی‌هنری کانون بن هموار با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه و الگوسازی برای بالا بردن سطح مطالعه‌ی عمومی نشست‌هایی را با عنوان «یک فنجان دانایی» برگزار می‌کند که در این برنامه کتاب «هیچ کس جرائتش را ندارد» نوشته‌ی حمید‌رضا شاه‌آبادی با حضور محمود نادری شهردار این شهرستان نقد و بررسی شد.
دراین طرح از قبل مربیان کانون کتاب‌هایی را به مسوولان معرفی می‌کنند تا با مطالعه آن‌ها در نشست‌های نقد و بررسی شرکت کنند تا هم به رشد سرانه‌ی مطالعه و تقویت تفکر انتقادی کمک کنند و هم تعامل میان دستگاه‌های مختلف با کانون در این شهرستان بیشتر شود.
شهردار بن در پایان این نشست ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح کتاب‌خوانی در این شهرستان و قدردانی از حضور بچه‌ها در این برنامه، این طرح را بسیار تاثیرگذار دانست.