بهره‌گیری از هنر در نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیکی

مباحث و راه کارهای بهره‌گیری از ابزار هنری برای نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیکی در نشست مشترک مدیران و کارشناسان کانون و حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان بررسی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست با هدف تقویت همکاری‌های دو جانبه و ایجاد بستر مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان مدرسه‌های حاشیه راه‌ها با فرهنگ و قوانین ترافیکی برگزار شد.
مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان در این نشست از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهادی که در آن خلاقیت موج می‌زند یاد کرد و افزود: فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است و تولید برنامه‌های نمایشی با موضوع‌های ترافیکی در دو سال گذشته نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.
وی یادآور شد: با توجه به وجود 127 مدرسه در حاشیه راه‌های استان، آشنایی دانش‌آموزان با قوانین ترافیکی از ضرورت‌هاست و بهره‌گیری از زبان هنر و نمایش موجب می‌شود آموزش‌های مورد نظر در آیینه ذهن و دل بچه‌ها حک شود و سلامت آینده جامعه را تضمین کند.
در این دیدار هم‌چنین عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون استان گلستان نیز ضمن تبریک هفته دولت از اعتقاد و باور قلبی مدیرکل پایانه‌ها در استفاده از زبان هنر برای دست‌یابی به اهداف سازمانی قدردانی کرد و گفت: فرهنگ استفاده از پل هوایی و سایر خدماتی که در این قالب به شهروندان ارایه می‌شود با اهمیت‌تر از احداث آن است و مهم‌ترین دوره برای نهادینه سازی فرهنگ ترافیکی، دوران کودکی است.
مدیرکل کانون بهره‌گیری از زبان هنر و به ویژه نمایش را مناسب‌ترین ابزار برای انتقال مفاهیم ترافیکی و سایر آموزه‌ها به کودکان و نوجوانان دانست و تاکید کرد: کانون پرورش فکری با بهره‌گیری از مربیان و اعضای توان‌مند در بخش‌های فرهنگی و هنری و ادبی آمادگی دارد بستر مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان کودک و نوجوان با قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم سازد.
در این دیدار که کارشناسان دو دستگاه نیز حضور داشتند بر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله تولید و اجرای نمایش سیار در 35 مدرسه حاشیه جاده، چاپ و انتشار کتاب به همراه تصویرسازی و تولید فیلم‌های کوتاه از سوی کودکان و نوجوانان با استفاده از تلفن همراه با موضوع‌های ترافیکی، فضاسازی و برپایی نمایشگاه دایمی در این مدارس با استفاده از توان‌مندی اعضا و مربیان کانون تاکید شد.
از ابتدای سال 93 تاکنون کانون پرورش فکری با مشارکت اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان موفق به اجرای بیش از 70 برنامه نمایشی با موضوع فرهنگ ترافیکی در مدارس حاشیه جاده و پارک‌های عمومی استان شده است.