لزوم توسعه‌ی مراکز کانون در استان البرز

استاندار البرز بر لزوم توسعه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این استان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدحمید طهایی در دیدار با مدیرکل کانون استان البرز با تاکید بر این موضوع گفت: فعالیت‌های کانون در رشد و پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان و نوجوانان بسیار با اهمیت و اثرگذار است.
وی از مدیرکل کانون و کارشناسان این مجموعه‌ی فرهنگی خواست بدون توجه به محدودیت اعتبارات و منابع با برقراری ارتباط بیشتر با دستگاه‌های اجرایی استان، چشم‌اندازها را ببینند.
طهایی در ادامه ابراز امیدواری کرد با توجه به نقش ویژه‌ی کانون در حوزه فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و ایجاد فضایی شاد برای بچه‌ها، بتوانیم دست‌کم نیازهای اولیه کانون در این زمینه را رفع کنیم.
وی در پایان نیر با تاکید دوباره بر توجه نکردن به محدودیت‌های موجود از مسوولان کانون البرز خواست به شکل پررنگ‌تر نقش خود را در آشنایی بچه‌ها با زندگی اجتماعی ایفا کنند.
در ابتدای این دیدار، که روز 16 شهریور 95 صورت گرفت، مدیرکل کانون استان البرز گزارش کوتاهی از عملکرد این مجموعه ارایه کرد.
محمود مروج در این گزارش به شرح وضعیت موجود و امکانات و توانایی‌های مراکز کانون پرداخت و با اشاره به تعداد مراکز نسبت به تراکم جمعیت دانش‌آموزی این استان، از استاندار خواست که نگاه ویژه‌ای در منابع مالی و اعتبارات استانی به کانون داشته باشد.
مدیرکل کانون استان البرز هم‌چنین در بخشی از گزارش خود به طرح فرهنگی «ایران کوچک» اشاره کرد و افزود: کانون برای پیش‌برد این طرح، تصمیم دارد مرکز ویژه‌ای با عنوان موزه‌ی تاریخ راه‌اندازی کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تعامل با شهرداری‌ها و استفاده از امکانات‌ آن نمونه‌هایی را مطرح و پیشنهاد کرد در صورت امکان طرحی ارایه شود تا هم‌چون گذشته، شهرداری‌ها ملزم به ساخت مراکز کانون شوند.
مروج هم‌چنین با اشاره به تعامل با بخش خصوصی برای استفاده از امکانات آن‌ها بر ضرورت استفاده از امکانات مشترک دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی نیز با نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، اداره‌کل آموزش و پرورش و صدا و سیما به امضا رسیده است.
مدیرکل کانون استان در ادامه به روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک اشاره کرد و گفت: برنامه‌های امسال این رویداد، متناسب با ماه محرم خواهد بود.
وی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود به بیان وضعیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخی مراکز، شرایط ساختمان‌ اجاره‌ای مرکز شماره سه، ساختمان نیمه کاره کانون مشکین‌دشت و زمین بلااستفاده پشت کتاب‌خانه مجتمع کانون البرز پرداخت.
در پایان نیز مروج پنج طرح مهم پیش‌بینی شده برای کانون این استان را تشریح و خاطرنشان کرد که در صورت حمایت استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط این طرح‌ها به زودی در استان البرز اجرا خواهد شد.