خواندن، مهارت نویسندگی را تقویت می‌کند

نویسنده رمان «چشم عقاب» خواندن را شرط اساسی کسب مهارت نویسندگی دانست و گفت: اگر می‌خواهید نویسنده شوید، زیاد بخوانید و خوب ببینید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن هجری با بیان این مطلب در نشست ادبی کانون اصفهان افزود: خوب ببینید چون مشاهده ابزار نویسنده است چراکه او چیزهایی را می‌ببیند که دیگران نمی‌بینند.
هجری خطاب به کودکان و نوجوانانی که علاقه‌مند به نویسندگی هستند گفت: گفت‌وگو با دیگران و تبادل اندیشه‌ها به خوب نوشتن آن‌ها کمک می‌کند.
این نویسنده‌ی کودک و نوجوان، به مطالعه‌ی تاریخی جریان اسماعیلیه در ایران اشاره کرد و گفت: کتاب «چشم عقاب» یک رمان تاریخی درباره‌‌ی فتح قلعه‌‌ی «الموت» به دست مغول‌هاست و قهرمان اصلی این کتاب پسر نوجوانی است که تلاش می‌کند کتاب‌خانه‌ی این قلعه را از خطر نابودی به دست مغولان نجات دهد.
وی در ادامه افزود: نویسنده از یک زاویه می‌‌نویسد و خواننده از زاویه‌ی دیگر به محتوا نگاه می‌کند اما بی‌‌شک این دو نگاه با هم متفاوت بوده و در رویارویی با هم می‌توانند به نتایج مطلوب‌تری برسند.
در ادامه‌ی این نشست مربیان درباره‌ی موضوع‌هایی مانند زبان قصه، شخصیت‌ها، ویژگی‌های رمان تاریخی و رویکرد اعضا در مراکز به این کتاب به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان این برنامه «بررسی رویکردهای موجود در ادبیات دینی» از سه منظر گروه مخاطبان، نویسندگان و رویکردهای موجود مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص مخاطب‌شناسی که از اصلی‌ترین مشکلات این حوزه است، صحبت شد.
این نشست ادبی روز 26 آبان 1395 به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برگزار شد.