کد خبر: 263916
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
مجتمع بزرگ کانون قم به بهره‌برداری می‌رسد

بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم روز 29 آذر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مجتمع ساعت 14 روز دوشنبه 29 آبان با حضور  مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسوولان استان قم به صورت رسمی گشایش می‌یابد.
مجتمع فرهنگی‌هنری قم در زمینی به مساحت 12500 مترمربع و زیربنایی به مساحت 6500 مترمربع در شهر پردیسان استان قم واقع شده است.
این مجتمع از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال 1390 به قم، راه‌اندازی شده است.
بر همین اساس، این مجتمع پس از مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری تهران، بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی‌هنری کانون در سطح کشور است که خدمات متنوعی را در اختیار کودکان و نوجوانان استان قرار می‌دهد.
در عین حال، از بخش‌های مختلف این مجتمع، دهمین مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون استان قم با دو سالن مجزای «کتاب‌خانه‌ی کودک» و «کتاب‌خانه‌ی نوجوان»، «مرکز فراگیر» برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، «کتاب‌خانه‌ی تخصصی دین و کودک» و «مرکز پژوهش‌های دینی کودکان و نوجوانان» به شمار می‌رود.
از دیگر امکانات این مجتمع، سالن سینمای کودک و بخش علوم و نجوم همچون زیست‌شناسی، هوا فضا، رباتیک، رصدخانه، آسمان‌نما و... است.
همچنین اتاق بازی و سرگرمی، استودیو، کارگاه‌های نوشتن خلاق، شعر و داستان، قصه‌گویی، نقاشی، سفال‌گری، پرورش خلاقیت، پویانمایی، هنرهای تجسمی، نمایش عروسکی، گام به گام تا اندیشه، بازی‌های رایانه‌ای و... از دیگر بخش‌های این مجتمع فرهنگی هنری است.
گفتنی است مجتمع بزرگ فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در شهر پردیسان، خیابان شهروند، خیابان سبلان، کوچه نوزدهم واقع شده است.