چرخ‌های کتاب‌خانه سیار کانون بشرویه برای کودکان روستایی می‌چرخد

کتاب‌خانه سیار روستایی کانون شهرستان بشرویه پس از 4 سال توقف، هم‌زمان با جشن‌های سی و هشتمین سال‌روز پیروزی انقلاب حرکت دوباره خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین گشایش دوباره این کتاب‌خانه سیار روستایی با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، فرماندار، امام جمعه، کارشناسان اداره‌کل کانون، مربیان مرکز بشرویه، خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برگزار شد.
طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی در این آیین ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان این جامعه هستند و فردای ایران اسلامی به آنان سپرده می‌شود، بنابراین هرچه ما امروز برای کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم آینده کشور را خواهیم ساخت.
وی مطالعه را لازمه زندگی همه انسان‌ها دانست وافزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تقویت و پرورش فکر کودکان و نوجوانان توجه بسیار دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هم‌چنین اظهار داشت: کتاب‌خانه سیار روستایی از این جهت اهمیت دارد که کودکان روستایی غیر از کتاب درسی به کتاب‌هایی که علاقه‌مند خواندن آن هستند، به آسانی دسترسی پیدا می کنند.
آیین افتتاح کتابخانه سیار روستایی در بشرویه با اجرای نمایش طنر ایستگاه سیار کتاب‌خانه، از سوی اعضای مرکز و اهدای جوایز ملی و بین‌المللی برخی از اعضا در مسابقات فرهنگی و هنری ادامه یافت.
در عین حال هم‌زمان با جشن‌های پیروزی انقلاب چتر خدماتی کتاب خانه شهری بیرجند نیز گسترش یافت  تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.
در حال حاضر کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند  با حضور در 12 مدرسه، در 6 منطقه شهر‌ی از دانش‌آموزان این مدارس دعوت می‌کند، ضمن امانت گرفتن کتاب از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی و کاردستی بهره‌مند  شوند.
کودکان و نوجوانان محله‌های: مهرشهر، سایت اداری، موسی بن جعفر(ع)، معصومیه و جوادیه بیرجند تحت پوشش برنامه‌های این مرکز سیار قرار دارند.
هم‌چنین در ویژه برنامه‌ی دیگری نیز در همین ایام دومین فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان بیرجند، در ابتدای خیابان معلم رو به روی مجتمع تجاری سپهر پلاک 213 گشایش یافت.