برگزاری نشست کارگروه کودک هرمزگان با حضور مدیرعامل کانون

هم‌زمان با سفر مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بندرعباس، نشست کارگروه کودک و نوجوان استانداری هرمزگان با حضور علیرضا حاجیان‌زاده برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که با هدف هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر سازمان‌ها برپا شده بود، حاجیان‌زاده به معرفی فعالیت‌های کانون پرداخت و گفت: کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه «نابینایان، ناشنوایان و کم‌توان جسمی و حرکتی» شهروندانی هستند که همانند سایر مردم حق زندگی و بهره‌مندی از امکانات آموزشی، فرهنگی وهنری را دارند.
وی افزود: کانون پرورش فکری به‌منظور تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی اقدام به راه‌اندازی مراکز فرهنگی‌هنری فراگیر در سراسر کشور کرده تا کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه نیز بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.
حاجیان‌زاده هم چنین در بخش دیگر صحبت‌های خود از فرصت‌های ایجاد شده برای دانش‌آموزان در کانون افزود: با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده تا بتوانیمتولیدات و خدمات کانون را در یک عرصه وسیع تری توسعه دهیم. وی اجرای طرح کانون مدرسه با شیوه‌های جدید را یکی از این فعالیت‌های مشترک عنوان کرد و یادآور شد: در این طرح هر یک از مراکز کانون با چند مدرسه اطراف خودش ارتباط می‌گیرد و بچه‌ها همراه معلم‌‌شان در این مراکز حضور می‌یابند و بخشی از درس‌هایی مانند علوم، اجتماعی، جغرافی، هنر، ادبیات و... با شیوه‌های آموزشی کانون مانند قصه‌گویی، نقاشی و فعالیت‌های هنری برای‌شان اجرا می‌شود و در مقابل نیز مربیان کانون به مدارس می‌روند و این ارتباط دوسویه ادامه دارد.
در ادامه این نشست صالح دریانورد رییس برنامه و بودجه استان هرمزگان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرعامل کانون، افتتاح مرکز علوم کانون را از بهترین اتفاق‌های فرهنگی در این استان دانست و افزود: کانون پرورش فکری از جایگاه خوبی برخوردار است و با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی صورت گرفته از سوی مسوولان این مجموعه در استان، شاهد موفقیت‌های خوبی بوده‌ایم.
دریانورد راه‌اندازی مرکز تخصصی علوم را فرصت مناسبی در زمینه ایجاد بسترهای لازم برای تحقیق و پژوهش دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید دانست و اظهار امیدواری کرد با وجود این مرکز گام‌های علمی خوبی در استان برداشته شود.
در این نشست تخصصی اعضای کارگروه در  هرمزگان در خصوص مسایل و مشکلات کودکان و نوجوانان به بحث و تبادل نظر و بررسی راه‌کارهایی برای ارتقاء حقوق کودکان پرداختند.
بر اساس این گزارش نشست کارگروه کودک و نوجوان شورای اداری استان هرمزگان با حضور مدیر عامل  کانون، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد کانون، رئیس سازمان برنامه بودجه استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل امور بانوان و خانواده، مدیر روابط عمومی علوم پزشکی و نماینده آموزش و پرورش  برگزار شد.