مدیرعامل کانون پای صحبت‌های نوجوانان بندرعباسی نشست

دیدار با اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس یکی از برنامه‌های سفر علیرضا حاجیان‌زاده به استان هرمزگان بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دیدار صمیمی ابتدا نوجوانان حاضر به بیان پرسش‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در حضور مدیرعامل کانون پرداختند و او در ادامه به پرسش‌های آن‌ها پاسخ گفت. 
بر اساس این گزارش کمبود کتاب از نظر تعداد و تنوع، افزایش تعداد مربیان در رشته‌های مختلف فرهنگی‌هنری برای به روز شدن دانش و آموخته‌های اعضای مراکز و ایجاد زمینه مناسب برای چاپ آثار ادبی و تصویری کودکان و نوجوانان عضو از جمله درخواست‌های نوجوانان هرمزگانی در این دیدار بود.
همچنین تعدادی از اعضای باسابقه و قدیمی مراکز کانون دغدغه جدی خود در زمینه محدودیت سنی (16سال) و علاقه مندی به تداوم حضور در کانون را مطرح کردند که مدیرعامل پس از شنیدن سخنان این اعضا از پیش‌بینی راه‌کارهایی برای برآورده کردن خواسته های آن ها خبر داد.
حاجیان‌زاده هم‌چنین یادآور شد: اعضای باسابقه می‌توانند با صلاح‌دید مسوولان کانون‌ استان، در قالب عضو ارشد یا  همیار مربی، ارتباط خود با مراکز کانون را حفظ کنند.
مدیرعامل کانون در پاسخ به راه‌اندازی فعالیت‌‌های جدید اظهار داشت: در کانون اولویت با فعالیت‌هایی است که با نام و اهداف اصلی کانون منطبق باشد و به توسعه خلاقیت اعضا کمک کند اما در عین حال در زمان فراغت بچه‌ها و فصل تابستان برخی رشته‌های فرهنگی‌هنری در قالب کارگاه های دوره ای به این فعالیت‌ها افزوده می‌شود.
حاجیان‌زاده هم‌چنین خاطرنشان کرد در حال بررسی راه‌کارهایی برای سهولت دسترسی و استفاده اعضا از خدمات و محصولات فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور هستیم.
دیدار مدیرعامل با اعضای فراگیر کانون بندرعباس
حاجیان‌زاده در بخش دیگری از برنامه‌های سفر خود به بندرعباس با حضور در مرکز شماره 3 کانون این شهر از نزدیک با اعضای دارای نیازهای ویژه ی مرکز فراگیر دیدار و گفت‌گو کرد.
مدیرعامل کانون در این دیدار ابتدا از نزدیک با فعالیت‌های کودکان روشندل عضو این مرکز آشنا شد که در این میان اعضا با استفاده از کتاب‌های بریل و دیگر تجهیزات به کتاب‌خوانی پرداختند.
بازدید از کارگاه کارت پستال‌سازی و قصه‌گویی ویژه اعضای ناشنوا و کم شنوا و حضور در کارگاه ساخت روزنامه‌دیواری با موضوع امام رضا(ع) بخش دیگری از برنامه‌های این دیدار بود.
مدیرعامل در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از مجموعه فعالیت‌های مرکز فراگیر کانون بندرعباس، حضور هم‌زمان کودکان دارای نیازهای ویژه و سایر اعضا در این مراکز  را زمینه‌ای برای تسهیل ورود بچه‌ها به جامعه و مدارس عادی دانست.
وی افزود: در یک‌سال گذشته در تمامی استان ها مراکز فراگیر راه اندازی شده است و در حال حاضر 39مرکز فراگیر در سراسر کشور فعالیت می کنند و تجربه نشان داده اعضای دارای نیازهای ویژه و دیگر اعضا، از حضور در کنار یک‌دیگر استقبال می‌کنند.
اعضای مرکز فراگیر کانون بندرعباس در پایان این دیدار با اهدای دست ساخته‌های خود به مدیرعامل کانون، از حضور وی در استان هرمزگان و توجه به مراکز فراگیر قدردانی کردند.
بازدید از مرکز تخصصی سفالگری کانون بندرعباس
مدیرعامل همچنین در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان هرمزگان در جشن یک سالگی فعالیت مرکزتخصصی سفالگری کانون بندرعباس شرکت کرد و با فعالیت‌های این مرکز آشنا شد.
حاجیان‌زاده هنگام ورود به مرکز فرهنگی هنری  شماره 4 بندرعباس (مرکز تخصصی سفال) از سوی مربیان و اعضای کانون مورد استقبال قرار گرفت و کودکان با لباس و گویش محلی به وی خوش آمد گفتند.
وی در این بازدید از نمایشگاه ساخته‌های سفالی اعضای مرکز بازدید کرد و سطح آموزش و علاقه به سفالگری در این نقطه جنوبی ایران و ساحل خلیج فارس را قابل توجه و ارزشمند دانست.
در این سفر استانی که طی روزهای چهارم و پنجم اسفند 95 صورت گرفت، مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و مجید نیازی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون مدیرعامل را همراهی ‌کردند.